اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1397 - 21:54   |   کد مطلب: 30215
یک کارگردان حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: امکانات ضعیف سالن های نمایش کیفیت تئاترها را پایین آورده است.

به گزارش صبح الوند، حسن شیخ‌زاده که از استان اردبیل در این جشنواره شرکت کرده است، در گفت وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه حدود ۲۰ سال است در حوزه تئاتر فعالیت دارد، اظهار کرد: امسال دومین باری است که در این جشنواره حضور دارم، اما شاهد تغییرات چندانی نسبت به سال‌های گذشته نبودم. مهم‌ترین مشکل جشنواره امکانات ضعیف سالن‌های نمایش است و چنین سالن‌هایی در شأن جشنواره بین‌المللی نیست.

او تاکید کرد: امکانات نور و صدای سالن‌های نمایش (در همدان) بسیار ضعیف‌تر از دیگر استان‌ها است.

این هنرمند با اشاره به اینکه جشنواره از لحاظ کیفیت نمایش‌ها رونق پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه از کشورهای مطرح دنیا و دیگر استان‌های کشورمان در این جشنواره حضور دارند و این موضوع نشان از پیشرفت جشنواره است. با این حال بهتر است به غیر از برگزاری چنین جشنواره‌هایی ورکشاپ‌هایی نیز در زمینه تئاتر کودک برگزار کنیم.

شیخ زاده درباره نمایش «قیزیل باشماق» که از استان اردبیل در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت کرده بود و به مدت ۷۰ دقیقه به زبان ترکی اجرا شد، گفت: این اثر در واقع روایت فولکولور از قصه "گزل فاطما" یا "فاطمای زیبا" و قصه‌ای کاملاً فولکلور و قدیمی آذربایجان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان