اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. آذر 1397 - 21:04   |   کد مطلب: 30202
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه واشنگتن کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض می‌کند، تاکید کرد که اروپا باید درباره امر و نهی‌های آمریکا تصمیم قاطع بگیرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از برترین ها، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه در صفحه شخصی توئیتر خود از اروپا خواست که درباره اجازه دادن به آمریکا جهت تعیین تکلیف کردن برای آنها تصمیم قاطعی بگیرد.

ظریف با بیان اینکه اروپا باید تصمیم بگیرد، نوشت: «که آیا می‌خواهد آمریکا روابط با دیگر کشورهایی را که مورد تاییدش نیست، به آنها دیکته کند؟ برجام به نفع امنیت اروپا بود،‌حالا باید برای امنیت‌شان هزینه کنند».

وی در این توئیت با نوشتن هشتگ «نمی‌توان بدون خیس شدن، شنا کرد»، به لینک سخنرانی‌اش در چهارمین نشست گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در رم ارجاع داد.

وزیر خارجه ایران در توئیت دیگری متعاقب آن نوشت: «آمریکا می‌خواهد برای اثبات ادعاهایش علیه ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی پناه ببرد، در حالی که خودش سیاست نقض آنها را اجرا می‌کند. ادعای سلاح‌های کشتار جمعی - از سوی کشوری که حامی استعمال عراق از سلاح شیمیایی علیه ایران بود و سپس برای از بین بردن آنها، به عراق حمله کرد - نه تنها زشت است بلکه خطرناک نیز هست».

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان