اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آبان 1397 - 15:25   |   کد مطلب: 30148
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تنها اهرمی که آمریکایی‌ها دردنیا فعال کرده‌اند، اهرم نظامی‌گری است، گفت:سیستم سرمایه‌داری آمریکا به بن‌بست رسیده و مراودات اقتصادی و روابط با آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش صبح الوند، جعفر قنادباشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، با اشاره به سیاست‌های نژادپرستانه دولت و رئیس جمهور فعلی آمریکا، اظهار کرد: با روی کار آمدن ترامپ، سیاست‌های نژادپرستانه این رئیس جمهور سبب شد سیاه‌پوستان و مسلمانان آمریکا از نظر مرتبه نژادی و جایگاه مذهبی درجایگاهی پایین‌تر از قبل قرار بگیرند وحتی امروزه تبعیض‌هایی که در گذشته علیه مسلمانان و سیاهپوستان اجرا می‌شد به صورت جدی‌تری اجرا شود.

 

وی با تأکید بر اینکه  تبعیض‌ها علیه مسلمان‌ها و سیاه‌پوستان به عنوان یک شکاف بزرگ که حتی شکاف‌های گذشته را نیز گسترش داده، محسوب می‌شود، گفت: بروز این مشکلات مذهبب در سطح آمریکا سبب بروز خصومت‌هایی شده و برخی افراطیون مسیحی را تحریک کرده‌اند تا اماکن مسلمانان را مورد حمله قرار دهند که متأسفانه در آمریکا این معضل بزرگ اجتماعی در حال گسترش است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص مشکلات طبقاتی و رشد فقر در آمریکا، بیان کرد: در زمان دموکرات‌ها از جمعیت 310 میلیون نفری آمریکا، 45 میلیون نفر زیر خط فقر بودند که دموکرات‌ها سعی داشتند با کمک‌های مبتنی بر امداد اجتماعی بخشی از مشکلات سطحی را رفع کنند.

 

وی افزود: آقای ترامپ با شیوه سرمایه‌داری  تندی که اجرا می‌کند تمام کمک‌های سطحی را از طرف سازمان‌های رفاهی حذف کرده و امروزه طبقات فقیر و حتی متوسط در آمریکا با مشکلات زیادی مواجه هستند.

 

قنادباشی در ادامه با تأکید براینکه در حال حاضر مهاجران آمریکا در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند، تصریح کرد: اکثر مهاجران در آمریکا از آفریقا و یا آسیا هستند.

 

وی ادامه داد: به دلیل دیگاه‌های نژادپرستانه ترامپ و اقدامات خود محورانه سفیدپوستان، بحران‌های بسیاری در زندگی مهاجران در آمریکا به وجود آمده است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: البته شعار آمریکا همیشه برخورد مساوی با اقلیت‌ها، احترام به مهاجران و حقوق بشر بوده است اما در عرصه عمل مهاجران دچار مشکل هستند.

 

*کسری بودجه و قروض دولت آمریکا از مشکلات بزرگ آمریکا/آمریکا به مرحله‌های دشوار رسیده است

 

وی یکی از مشکلات بزرگ آمریکا را کسری بودجه و قروض دولت آمریکا به بانک‌ها و بخش‌های خصوصی دانست و یادآور شد: آمریکا به مرحله‌های دشوار رسیده و راه حل‌های ترامپ نیز تأثیر مثبتی در این خصوص نداشته است.

 

قنادباشی اظهار کرد: طبق صحبت‌ها و پیش‌بینی‌های سیاسیون و اقتصاددانان، آمریکا در مسیر افول  گام بر می‌دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه سیستم سرمایه‌داری آمریکا به بن‌بست رسیده است، گفت: دلیل به بن‌بست رسیدن آمریکا، جنگ و خصومت آمریکا با کشورهای دنیاست؛ مراودات اقتصادی و روابط با آمریکا کاهش یافته است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: سران آمریکا اگر می‌خواستند، مشکلاتشان حل شود باید حداقل با جهان رفتار احترام‌آمیزتری داشتند نه اینکه وارد جنگ حتی با متحدان خود اعم از چین و اروپا شوند.

 

*جنگ‌های اقتصادی، دایره سیطره اقتصادی و تبادلات جهانی آمریکا در جهان را محدود کرده است

 

وی افزود: جنگ‌های اقتصادی سبب شده، دایره سیطره اقتصادی و تبادلات جهانی آمریکا در جهان محدود و اقتصاد آنها طبق نظر کارشناسان در مسیر فروپاشی گام بردارد.

 

قنادباشی با بیان اینکه تنها اهرمی که آمریکایی‌ها در دنیا فعال کرده‌اند، اهرم نظامی‌گری است، تصریح کرد: متأسفانه این اهرم همسو با رژیم صهیونیستی بوده و از زمانی که ترامپ روی کار آمده صهیونیست‌ها به جایگاهی در کاخ سفید دست یافته‌اند که هیچ‌گاه نداشتند.

 

قنادباشی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها درسراسر دنیا چهره‌ای منفور دارند، ادامه داد: اکثر کشورهای جهان هرساله سیاست‌های اشغال‌گرانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند و هم‌سویی آمریکا با این رژیم سبب شده، چهره آمریکا بسیار مخدوش شود.

 

وی با بیان اینکه آمریکا شریک جنایی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این همکاری آمریکا با عربستان در رابطه با سرکوب و بمباران مردم یمن با سلاح‌های آمریکایی، چهره آمریکا را بسیار منفور و خشن کرده است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: آمریکا درعرصه داخلی به ویژه با سیاست‌های ترامپ، وارد مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده است.

 

وی در پایان اظهار کرد: در عرصه خارجی نیز آمریکا با توجه به سیاست‌های یک‌جانبه و همسویی با عربستان و رژیم  کودک‌کش صهیونیستی، بسیار منفور شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان