اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آبان 1397 - 11:49   |   کد مطلب: 30035
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از پیوستن چهار منطقه به سه طبقه حفاظتی استان خبر داد و گفت: این فرایند با توجه به ارزش اکولوژیکی و محیط زیست غنی و متنوع استان همدان اجتناب ناپذیر است.

به گزارش صبح الوند، عادل عربی گفت: در حال حاضر استان همدان از مجموع طبقه بندی مناطق چهارگانه با عنوان پارکهای ملی، اثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده صرفا دارای مناطق حفاظت شده می باشد.

 

وی اظهار کرد: با توجه به ارزش اکولوژیکی و محیط زیست غنی و متنوعی که در استان همدان وجود دارد وهمچنین با پیگیری های مجدانه، موافقت نامه های دستگاه های مرتبط استانی جهت ارتقای سطح و یا معرفی عرصه های جدید به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اخذ و در حال حاضر 4 منطقه در لیست تصویب در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است.

 

عربی اضافه کرد: از مناطق پیشنهادی می توان به کوهستان الوند(شهرستان همدان)و غار سراب(شهرستان کبودراهنگ)به عنوان به اثر طبیعی ملی و منطقه حفاظت شده خانگرمز و تالاب شیرین سو به عنوان پناهگاه حیات وحش اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: با تصویب این مناطق استان همدان دارای سه طبقه حفاظتی از مجموع مناطق چهارگانه می گردد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت : طبقه بندی مناطق چهارگانه در سال 1353 ه.ش به مجلس ارائه و مورد تصویب قرار گرفت و اختیارات قانونی و اداره کل مناطق تحت حفاظت به سازمان محیط زیست واگذار شد.بر اساس ماده سه قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست عرصه های طبیعی با عناوینی که ذکر شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد .

 

عربی در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه دخل و تصرف در اراضی مشمول این مناطق تابع مقررات ویژه ای بوده و سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام کلیه سازمان ها و وزارتخانه های دیگردر این مناطق است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین مناطق چهارگانه و تصویب صدور آن با پیشنهاد سازمان متبوع و تصویب آن در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان