اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1397 - 10:38   |   کد مطلب: 29971
بر اساس آخرین آمار، دو میلیون و ٨٠٨ هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در ایران هستند. تریاک، گل، هرويین و شیشه به ترتیب بیشترین میزان مصرف را در میان افراد مصرف کننده دارد.

به گزارش صبح الوند، روزنامه قانون نوشت: بر اساس آخرین آمار، دو میلیون و ٨٠٨ هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در ایران هستند. تریاک، گل، هرويین و شیشه به ترتیب بیشترین میزان مصرف را در میان افراد مصرف کننده دارد.

چندی پیش سعید صفاتیان، ريیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیشتر گفته بود که بر اساس نتایج تحقیق سال 1390، پنج درصد معتادان در کشور، زنان هستند و این میزان در سال 1395 به 10 درصد افزایش یافت؛ اما نکته قابل توجه این است که افزایش آمار زنان به معنای دو برابر شدن جمعیت زنان معتاد نبود بلکه دلایل دیگری داشت.

صفاتیان درباره تمایل زنان به مصرف «شیشه» نیز گفت: « یاری بانوان از سن 20 سال به بالا برای لاغری و تناسب اندام تحت تاثیر تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، آرایشگاه‌های غیرمجاز و باشگاه‌های ورزشی به مصرف موادی مانند شیشه تمایل می‌یابند.

و بعد از مصرف دوره یک ماهه، اگرچه لاغر می‌شوند اما معتاد هم می‌شوند و نمی‌توانند مصرف شیشه را کنار بگذارند. البته تریاک همچنان رتبه نخست مصرف مواد مخدر را در میان زنان دارد و اکنون حدود 10 درصد معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند» .

سن اعتیاد به رده سنی 15 تا 18 سال و حتی زیر 15 سال کاهش یافته و دختران و زنان را نیز درگیر کرده که این مساله بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان