اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مهر 1397 - 10:06   |   کد مطلب: 29890
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت : سهم استان از اعتبارات آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از15 میلیارد تومان است.

به گزارش صبح الوند، محمد مهدی آرتیمانی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی امسال براساس منویات مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای طرح های آبخیزداری در نظر گرفته شد.

 

به گفته وی، سهم استان همدان از این اعتبار 15 میلیاردو400 میلیون تومان است که این میزان اعتبار برای اجرای 17 زیرپروژه آبخیزداری تعریف شده و باید این طرح ها تا قبل ازفرارسیدن فصل سرما نهایی شود.

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان یادآور شد : بیشترین میزان اعتبار برای اجرای طرحهای ابخیزداری وآبخوانداری بخش پیشخور شهرستان فامنین است وبه تناسب توسعه یافتگی هر یک از شهرستانها نیز سهمی معادل یک میلیارد در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان کرد: اجرای طرح هاوپروژه های آبخیزداری به عنوان راهکاری موثر ومهم برای تقویت سفره های آب زیرزمینی ، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و احیای پوشش گیاهی است.

 

وی با اشاره به تهیه 50 طرح آبخیزداری در استان همدان که به وسیله مشاوران ذیصلاح در سال های گذشته  کارهای مطالعاتی آن انجام شده، گفت: براساس برآوردها حدود 25میلیارد تومان اعتبار لازم است تا این طرح ها که به دلیل کمبود اعتبار در مرحله عملیاتی متوقف شده به سرانجام برسد.

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان تاکید کرد : با روند فعلی وتخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات موثری در حوزه حفظ منابع پایه آب وخاک در استان همدان دنبال می شود وامیدواریم با تخصیص بموقع اعتبارات ومشارکت وهمراهی مردم ومسئولین وآبخیز نشینان این طرحها به مرحله بهره برداری برسد .

 

به گفته این مسئول حدود88 درصد آب مصرفی در بخشهای محتلف در استان همدان از منابع آبهای  زیرزمینی است که در سال های اخیر به طور متوسط تا 90 سانتی متر سطح آب این منابع بدلیل تغییرات اقلیم وخشکسالی افت کرده است،

 

 معاون آبخیزداری منابع طبیعی تصریح کرد:اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در سالجاری به عنوان راهکار کارشناسی  وموثردر تقویت منابع آب زیرزمینی در کشور در دستور کارسازمان جنگلها قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان