اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1397 - 6:00   |   کد مطلب: 29808
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) بااشاره به برگرازی برزگ رزمایش اقتدار عاشورایی سپاه محمد رسول الله2 در سراسر کشور گفت: این رزمایش در استان همدان در سه مرحله با حضور 20 هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اعلام خبر برگزاری رزمایش عاشورایی سپاهیان محمد 2 در کشور گفت:  نامگذاری این رزمایش برگرفته از دفاع مقدس است و شما اگر نگاهی به دفاع مقدس بیندازید متوجه میشوید که نیاز به مردم در آن دوران بسیار اهمیت داشته است.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ادامه داد: به همین منظور در غالب سپاهیان مهدی (عج) و محمد(س) اعزام های مردمی را شروع کردیم و در این خصوص شهید حسن صوفی از استان همدان پیشگام بود و توانست 5 لشگر از مردم همدان را برای حضور در جبهه ها بسیج کند.

 

وی افزود: در ان زمان 100 هزار نفر را توانستند اعزام کنند و زمینه سازی برای انجام عملیات های بزرگ را داشتیم و هم اکنون هم که دشمن تمام تواتش را گذاشته تا به انقلاب ضربه بزند نیاز است که مردم روی به کار بیایند.

 

سردار مجیدی عنوان کرد: سپاه در32 استان کشور رزمایش بزرگ سپاهیان محمد(س) 2 را انجام خواهد داد  حدود 700هزار نفر پیش بینی شده که 100 هزار نفر برای تهران والبرز و بقیه برای استان ها در نظر گرفته شده است.

 

 

وی با بیان اینکه برای استان همدان20 هزار نفر نیروی مردمی بسیج را ابلاغ کردند افزود: این رزمایش در 3محور اتفاق میافتد که محور اول از تاریخ 9 شهریور تا 29 است که به صورت شهرستانی در تمام شهرستانها اتفاق میافتد.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ادامه داد: تاریخ برگزاری رزمایش شهرستانی در همدان 17 شهریور است که در تمام این ده شهرستان این نیروها در قالب گردان های بیت المقدس رزمایش را شروع خواهند کرد.

 

وی به مرحله دوم رزمایش اشاره کرد و گفت: مرحله دوم رزمایش به کارگیری اردوهای جهادی  است که در کل کشور7هزارو 14 گروه جهادی را پیش بینی کردند.

 

سردار مجیدی با بیان اینکه  در استان همدان 250 گروه جهادی را را جهت اعزام پیش بینی کردند افزود:در این قالب 136 گروه جهادی از بسیج محلات،23 گروه جهادی پزشکی،5 گروه جهادی مهندسی عمران،26 گروه بسیج کشاورزی، 20 گروه جهادی بسیج طلاب،20 گروه جهادی بسیج دانش اموزی و 20 گروه دانشجویی را در استان خواهیم داشت که قریب که حدود 5 هزار نفر شرکت خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرحله سوم رزمایش در مراکز استانها اتفاق خواهد افتاد افزود: در شهر همدان 20 هزار نفر نیروی بسیجی را روی کار آوردیم و هدف بزرگ این است که ما بتوانیم این 700 هرار نفر که در سطح بسیج و سپاه سارماندهی شده با ماموریت های خاص خودشان سازماندهی کنیم.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه ماهیت این کار بیشتر نمایش قدرت نیروهای مردمی  است افزود: هدف رزمایش این است که  به مردم بزرگوار کشورمان همانند زمان جنگ امید دهیم و از طرفی دیگر باعث یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب شویم.

 

وی عنوان کرد: دشمنان انقلاب بایدبدانند که مردمسالاری دینی که در کشور ما اتفاق افتاده و حضور مردمی در این مرحله یک پاسخ محکمی به انان خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان