اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1397 - 22:55   |   کد مطلب: 29701
رئیس اداره نگهداری و بهره برداری تاسیسات آب و فاضلاب روستایی استان همدان ؛انشعابات غیر مجاز را مهم ترین عامل در هدررفت آب از طریق شبکه های آبررسانی دانست.

به گزارش صبح الوند، مرتضی عظیمی نیاز  با بیان اینکه در حال حاضر در سطح روستاهای 8 شهرستان استان عملیات اصلاح شبکه های آبرسانی در حال انجام است،گفت:قراردادهای مرتبط در شهرستانهای؛همدان،نهاوند،تویسرکان،اسدآباد،بهار،فامنین کبودراهنگ وملایر با حجم اعتباری 1 میلیارد و 300 میلیون تومان منعقد شده است.

 

وی با اذعان به اینکه اصلاح شبکه های آبرسانی در روستاهای دو شهرستان همدان و ملایر به ترتیب با پیشرفت فیزیکی 90 و 20 درصد در حال انجام است،اظهار کرد: عمده هدر رفت آب عمدتا به وسیله انشعابات غیر مجاز اتفاق می افتد.

 

عظیمی نیاز با اذعان به اینکه سال گذشته41/27 درصد از آب تولیدی از طریق شبکه های آبرسانی و عمدتا انشعابات غیر مجاز هدر رفته است، عنوان کرد:البته این عدد در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر است به گونه ای که در حال حاضر در سطح کشور با 32 درصد هدررفت آب در شبکه های آبرسانی در روستاها مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اعتبارات استانی و در راستای اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی 4 میلیارد و 702 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شد،خاطرنشان کرد: 45 درصد از اعتبارات مذکور اختصاص یافت.

 

وی ضمن توصیه به هم استانی ها به منظور حفظ منابع آبی،بیان کرد: از آنجا که امکان ایجاد منابع آبی جدید وجود ندارد لذا حفظ منابع موجود از الزامات است که انتظار می رود مردم در این رابطه کمک حال شرکت آب و فاضلاب روستایی استان باشند.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان