اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مرداد 1397 - 8:59   |   کد مطلب: 29680
معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: بیش از 7 برنامه شاخص و محوری هم‌زمان با رویداد همدان 2018 در شهرستان ملایر برگزار می‌شود که دومین جشنواره مبل و منبت شاخص‌ترین برنامه‌هاست.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، محمودرضا عراقی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر، افزود: دومین جشنواره ملی مبل و منبت از 31 مرداد تا 8 شهریورماه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ملایر باید برای برگزاری باشکوه نخستین جشنواره مبل و منبت در سال گذشته به خود ببالد، ادامه داد: ما با تمام توان پشتیبان شهر ملی منبت هستیم.
عراقی اضافه کرد: امسال نیز بیش از آنچه سال گذشته برای این جشنواره کمک کردیم، همراه با میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در کنار مجموعه شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی که از سوی این شهرستان برای رویداد همدان 2018 معرفی‌شده، کمک می‌‌کنیم.
عراقی گفت: سعی می‌‌کنیم در جلسه‌‌ای با استاندار همدان نتیجه این فعالیت‌ها و برنامه‌های شهر ملی منبت در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت را منعکس کرده و بتوانیم کمک‌های بیشتری را جذب کنیم.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم هم‌زمان با رویداد بین‌المللی همدان 2018 از سفیران و وزرایی که به استان همدان می‌آیند، برای حضور در ملایر نیز دعوت کنیم.
عراقی با تقدیر از اتحادیه، انجمن و هیئت‌ مدیره بازار مبل و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر در برگزاری باشکوه جشنواره مبل و منبت در این شهرستان، بخش خصوصی را بازوی توانمند برای دولت دانست و گفت: اقتدار کشور بااقتدار بخش خصوصی است و باید این بخش تعیین‌کننده تصمیمات بزرگ باشد.
وی با تأکید بر اینکه ما به این‌گونه انجمن‌ها و نهادهای اجتماعی برای توسعه و پیشبرد اهداف نیاز داریم، بیان کرد: به این گفتگوها و تبادل‌افکار و نظرها برای توسعه صنعت گردشگری استان همدان نیاز داریم و باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گردشگری را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: دنیا باید شهر جهانی سفال، شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور را بشناسد و رویداد همدان 2018 بهترین فرصت است.
سفر 530 شرکت خصوصی گردشگری به همدان 
عراقی رویداد همدان 2018 را از نظر سیاسی و امنیتی حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: حدود 530 شرکت خصوصی گردشگری به همدان می‌آیند که ملایر و بخش خصوصی آن می‌تواند با رایزنی و امضای تفاهم‌نامه، از این فرصت ویژه بهره‌برداری لازم را داشته باشد.
وی اضافه کرد: ملایر به ‌زودی کریدور ریلی کشور می‌شود و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود باید حق این شهرستان به‌خوبی ادا شود.
عراقی خواستار همکاری بیشتر نهادهایی همچون شهرداری با دست‌اندرکاران جشنواره مبل و منبت شد و یادآورشد: پیگیری‌های لازم را در سطح استان انجام می‌دهیم تا مواقع و مشکلات موجود در شهرک صنعتی مبلمان ملایر نیز رفع شود.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان