اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1397 - 9:23   |   کد مطلب: 29636
رییس اتحادیه قصابان استان همدان خبرداد:
خروج دام افزایش 9 درصدی قیمت گوشت در همدان را رقم زد
رییس اتحادیه قصابان استان همدان از افزایش 9 درصدی قیمت گوشت قرمز خبرداد و گفت:از مهمترین دلایل این افزایش قیمت خروج بی رویه دام بوده است که باید برای پیشگیری از این مهم وزیر جهاد کشاورزی با وزیر سازمان دامپزشکی هماهنگ شود که از این خروج بی رویه جلوگیری شود.

به گزارش صبح الوند، اکبر سپهری جمعه در گفت و گو با صبح الوند، از افزایش 9 درصدی قیمت گوشت قرمز خبر داد و گفت: تنها دلیل این افزایش قیمت خروج بی رویه دام از استان است که باید مسئولین برای آن چاره ای بیندیشند.

 

رییس اتحادیه قصابان با بیان اینکه گوشت قرمز استان از کشورهای ارمنستان و استرالیا تامین می شود گفت: در حال حاضر گوشت به اندازه کافی در بازار وجود ندارد که در این راستا از استاندار برای وارات بیشتر گوشت قرمز درخواست شده است و استاندار نیز دستور آن را صادر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون بازار گوشت راکد است و گوشت به اندازه کافی در بازار وجود ندارد افزود: با واردات جدید این مشکل حل خواهد شد به گونه ای که چهار مغازه برای عرضه گوشت قرمز در اقسا نقاط به مردم اعلام می شود تا راه دسترسی مردم بهتر انجام شود.

 

سپهری قیمت هرکیلو گوشت مخلوط گوسفند را 49 هزار تومان و هر کیلو ران و سردست و نرمه گوسفند را 65 هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: در حال حاضر نیز هر کیلو گوشت مخلوط گوساله 47 هزار تومان و هر کیلونرمه گوساله 52 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

 

وی در ادامه یادآور شد:هرکیلو گوشت قرمز منجمد شده نیز با قیمت 30 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

 

ریس اتحادیه قصابان با اعلام اینکه وضعیت کشتار با توجه به گرانی و رکود بازار نیز وضعیت مطلوبی ندارد تصریح کرد: زمانی که کشتار کم می شود دسمتزد نیز کارگران نیز کم می شود که این مهم نیز صدای کارگران را در آورده است.

 

وی به کشتار روزانه 250تا 280 راس گوسفند برای 8 شهر اسداباد، قروه، همدان، مریانج، صالح آباد، بهارو لالجین اشاره کرد و اظهار کرد: جلوگیری از خروج بی رویه دام در حیطه و قدرت ما نیست به گونه ای که باید جهاد کشاورزی با سازمان دامپزشکی هماهنگ شود دام را قرنطینه کرده و از خروج آن جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان