اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آبان 1400 - 12:59   |   کد مطلب: 29614
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‎های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با معضل چاقی و اضافه وزن در افراد گفت: آمار چاقی در ایران حدود 80 درصد و در استان همدان بالای 70 درصد بوده که این موضوع یکی از معضلات بزرگی است که گریبانگیر جامعه شده است.
70 درصد همدانی‌‎ها چاق هستند

به گزارش صبح الوند، دکتر راضیه‌السادات میرمعینی در گفت وگو با ایسنا، منطقه همدان، درباره بیماری چاقی در افراد خاطرنشان کرد: این بیماری می‌تواند ریشه در کودکی افراد داشته باشد که اگر سلول‌ها و بافت چربی در زمان کودکی شکل بگیرد، امکان از بین بردن آن بسیار کم و در نهایت منجر به چاقی کودک می‌شود.

وی افزود: در دوران کودکی بیماری چاقی می‌تواند مشکلات زیادی از جمله کم‌تحرکی و فشارخون به دنبال داشته باشد که مهمترین عامل بروز این بیماری تغذیه و گرایش به مواد غذایی دارای کالری بالا و بی‌ارزش است که اگر همراه با کم‌تحرکی باشد می‌تواند مشکلات زیادی به وجود آورد و از طرفی هم این باور اشتباه در جامعه وجود دارد که کودکان چاق، کودکان سالمی هستند در صورتی‌که اینطور نیست.

درگیری 9 درصد کودکان همدانی با معضل چاقی

میرمعینی اظهار کرد: در کشور ایران، استانی مانند تهران آماری ارائه شده که چاقی در کودکان زیر 15 سال است و در استان همدان حدود 8 تا 9 درصد اضافه وزن و چاقی گریبانگیر کودکان است.

وی درباره راه‌های پیشگیری از معضل چاقی گفت: از دادن غذای پر کالری و دارای مواد قندی بالا به کودکان خودداری کرده و برای آنها در روز فعالیت بدنی به مدت حداقل یک ساعت درنظر گرفته شود و مواد غذایی مفید و مورد نیاز از جمله میوه‌جات و سبزیجات و غلات با قند طبیعی در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‎های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: باتوجه به تحقیقات صورت گرفته استفاده از مواد غذایی یاد شده بسیار کم است که می‌تواند علتی برای چاقی باشد.

وی درباره معضل چاقی توصیه کرد: راه‌حل کلی برای ریشه‌کن کردن این معضل اصلاح شیوه زندگی در خانواده‌هاست و با اعمال این کار می‌توان بهترین نتایج را گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان