اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1397 - 23:39   |   کد مطلب: 29567
فرماندار شهرستان اسدآباد میزان الگوی مصرف آب شرب روستایی را به ازاء هر نفر 117 لیتر دانست و گفت: میزان مصرف آب شرب روستائیان تحت پوشش آبفار اسدآباد به ازاء هر نفر 235 لیتر بوده که این میزان دو برابر میانگین مصرف کشوری است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، کریم حمیدوند در جلسه رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: باید با فرهنگسازی لازم مردم روستاها را نسبت به استفاده بهینه و مدیریت مصرف آب شرب حساس کرده و در راستای این فرهنگسازی معتمدین، دهیاران، روحانیون و ... از نقش موثری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر این شهرستان دارای بیش از 12 هزار مشترک روستایی بوده و 93 درصد جمعیت روستایی شهرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند و از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

حمیدوند با اشاره به اینکه بالاترین درصد پوشش مجتمع‌های آبرسانی در استان مربوط به شهرستان اسدآباد است، ادامه داد: 85 درصد جمعیت روستایی شهرستان تحت پوشش مجتمع‌های آبرسانی هستند که اعتبارات این مجتمع‌ها از محل اعتبارات ملی بوده که باید از این مجتمع‌های آبرسانی به نحواحسن استفاده شود.

وی تصریح کرد: بخشداران با هماهنگی و رفع مشکلات در این راستا می‌توانند ترتیبی اتخاذ کنند که روستاهای نزدیک به یکدیگر در دو بخش مرکزی و پیرسلمان اسدآباد با تخصص‌های آبفار به نحوی از مجتمع‌های یکدیگر استفاده کنند چرا که این امر نسبت به تنظیم افت و خیز شبکه کمک شایانی خواهد کرد.

حمیدوند در ادامه با اشاره به انشعابات غیرمجاز خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز در روستاهای تحت پوشش آبفار ضمن مشکلات مختلف این روستاها را با افت فشار مواجه می‌کند که لازم است در این رابطه توجه بیشتری شده و با توجیه و اغناء و فرهنگسازی روستائیان در رابطه با انشعابات غیرمجاز زمینه کمک و معرفی در راستای شناسایی این انشعابات را فراهم کنیم. 

وی اصلاح شبکه فرسوده روستایی را یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: این امر موجب هدررفت آب شرب بوده که باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مدنظر قرار گیرد که در این راستا لازم است بخشداران آمار روستاهای دارای شبکه فرسوده را اعلام کنند.

حمیدوند خاطرنشان کرد: در 6 ماه گذشته 3 حلقه چاه آب شرب روستایی شهرستان رانش و به صورت 100 درصد از مدار خارج شد که مجددا با تلاش شرکت آبفار به مدار بازگشتند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در صورتی‌که آب روستایی مدیریت نشود، موجب بحران خواهد بود، گفت: 24 روستا در اسدآباد تحت پوشش آبفار نیستند که همین امر موجب شد سال گذشته آب شرب یکی از این روستاها از نظر مسائل بهداشتی بارمیکروبی بالایی داشته باشد.

اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه روستاهای فاقد پوشش نیازمند اعتبار هستند که برای تأمین اعتبار این تعداد روستا باید پیگیری کنیم، به وجود 10 مجتمع آبرسانی روستایی در اسدآباد اشاره کرد و گفت: بیشترین مجتمع‌های آبرسانی استان همدان در شهرستان اسدآباد بوده که برخی از این مجتمع‌ها تکمیل شده و یا در دست اجرا هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به زعم وزارتخانه پروژه مجتمع‌های اسدآباد سال قبل به اتمام می‌رسید، خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه فرسوده، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی و احداث ساختمان شرکت آبفار از جمله مواردی هستند که نیازمند اعتبار بوده و برای تأمین اعتبار برای این پروژه‌ها پیگیری لازم است که به‌زودی در راستای این امر پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در پایان یادآور شد: مجتمع‌های آبرسانی اسدآباد در صورتی‌که به نحوی به یکدیگر متصل شوند، موجب آن خواهد بود که در آینده شهرستان دچار مشکل نشود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان