اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. تير 1397 - 23:18   |   کد مطلب: 29552
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهر همدان خبر داد: حادثه خبر نمی‌کند و باید امکانات و زیرساخت‌های لازم در این مکان فراهم شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حمید عرفی یگانه امروز در شورای مدیریت بحران شهرستان همدان اظهار داشت: زلزله کرمانشاه تجربه خوبی را برای ما فراهم کرد که با بهره‌مندی از آن‌ها باید به دنبال ایجاد مکان اسکان اضطراری برای حوادث غیرمترقبه باشیم.

وی افزود: دو منطقه در شهر همدان برای این کار در نظر گرفته‌شده که یکی در باغ میوه و دیگری در میدان ورودی شهر از سمت ملایر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان بیان کرد: زمین واقع در ورودی شهر 18 هکتار مساحت داشته و از استانداردهای لازم برای ایجاد اردوگاه برخوردار است و باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای آنجا تهیه‌شده و انشعابات لازم هم برده شود زیرا حادثه خبر نمی‌کند.

عرفی یگانه با اشاره به پر بودن ظرفیت انبارهای هلال‌احمر همدان گفت: بر اساس تعریف انجام‌شده، ظرفیت انبار هلال‌احمر باید 2 درصد جمعیت شهر باشد تا بتواند نیازهای ضروری اولیه را تأمین کند که از این نظر در شرایط مطلوب قرار داریم.

وی با اشاره به حوادثی که هلال‌احمر در سال گذشته به آن رسیدگی کرده، افزود: در این مدت 884 حادثه رخ‌داده که از این تعداد 495 مورد جاده‌ای، 41 مورد کوهستان، 6 مورد دریایی، 68 مورد شهری، 13 مورد برف و کولاک، 2 مورد صنعتی و کارگاهی، 4 مورد سیل و آب‌گرفتگی، 2 مورد زلزله، 4 مورد سایر حوادث و 209 مورد هم خدمات حضوری و مناسبتی بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان هم از آموزش کمک‌های اولیه به 3 هزار شهروند خبر داد و گفت: به منظور افزایش توان امدادی روستاییان هم ‌دوره‌های آموزشی برای دهیاران برگزار شده و به کمک آنها تیمهای امداد روستایی تشکیل شده است.

جلال نانکلی با تأکید بر ضرورت تعیین محل اسکان اضطراری در شهر همدان افزود: این اردوگاه باید به صورتی آماده سازی شود که رضایت مردم را جلب کند.

سرما 89 میلیارد تومان به باغ‌ها خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان هم اعلام کرد: سرمای بهاره به 19 هزار هکتار از زمینه‌ای کشاورزی و 6 هزار و 880 هکتار از زمینه‌ای باغی، 170 میلیارد تومان خسارت وارد کرد که 89 میلیارد آن مربوط به باغ‌ها بوده است.

حسین فضلی با بیان اینکه بیشتر باغداران به دلیل تعرفه بالا تمایلی برای بیمه محصولات خود ندارند، گفت: بیشترین خسارت به این باغ‌ها واردشده و برخی از باغ‌های گردو صد درصد آسیب دیدند.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم مدیریت آن اعلام کرد: تخصیص و توزیع بهینه آب، تغییر اقلام کشاورزی و کشت محصولات کم آ ب بر، کشاورزی در محیط‌های کنترل شده مانند گلخانه‌ها و کشاورزی حفاظتی با به‌کارگیری تجهیزاتی که کمترین جابجایی سطح خاک و در بین ذرات خاک از مهم‌ترین روش‌هایی است که باید به کاربرد تا از تبخیر و تعرق آب موجود در بین ذرات خاک جلوگیری شود.

فضلی با اشاره به پرداخت هزینه آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات بلاعوض بیان کرد: 26 هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری تحت فشار در همدان وجود دارد که از این مقدار، 18 هزار و 500 هکتار زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند و برای اجرای طرح در هر هکتار 10 میلیون تومان نیاز است.

به گزارش تسنیم، شورای مدیریت بحران شهرستان همدان با اتفاق غیرمنتظره‌ای هم همراه شده و برق سالن و ساختمان به‌یک‌باره قطع شد که البته فرمانداری دلیل آن را قرار گرفتن در ساعت خاموشی اعلام‌شده از طرف شرکت برق اعلام کرد.

لحظاتی بعد برق اضطراری به کار افتاد، اما این روشنایی هم دوام نیاورد و دو بار برق قطع و وصل شد، اتفاقی که اگر قرار باشد در سایر اداره‌ها تکرار شود نه‌تنها موجب خسارت وارد شدن به وسایل الکترونیکی مانند رایانه‌ها شده بلکه با مختل شدن کارهای اداری، نارضایتی ارباب‌رجوع را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان