اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1397 - 21:45   |   کد مطلب: 29495
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: رانندگان اینترنتی که از اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز ندارند، به دادگستری معرفی می‌شوند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سرهنگ علی فکری سه‌شنبه 12 تیر در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با اشاره به فعالیت تاکسیرانان در سطح شهر، اظهار کرد: حریم اصلی فعالیت تاکسیرانان در سطح شهر کاملا مشخص است اما برخی از تاکسیرانان از این حریم اصلی تخطی می‌کنند.

وی افزود: تاکسی یکی از وسایل نقلیه عمومی است که دربستی برای این‌سری از وسایل ممنوع بوده و حتی بردن مسافر به اماکن گردشگری خارج از شهر نیز بدون اجازه از تاکسیرانی ممنوعیت دارد.

فکری با انتقاد از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی که در سطح شهر تردد دارند، بدون مجوز از تاکسیرانی و شهرداری فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت بلایی که کالاهای چینی بر سر ایران آورده، تاکسی‌های اینترنتی نیز بر سر تاکسی‌ها آورده است.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان اینترنتی باید متأهل بوده و شرایط کارت شهری را داشته باشند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی با اینکه عمومی نیستند از خدمات طرح ترافیک استفاده کرده و با زدن برچسب بر روی درب‌های خودروهایشان اعتماد مردم را جلب می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تأکید کرد: تاکسی‌های اینترنتی باید سامانه شکایت در شهرداری را داشته باشند تا در صورت بروز تخلف از سوی رانندگان قابل پیگیری باشند به طوریکه کم بودن دریافتی توسط رانندگان از مسافران نشانه نبود نظارت در این واحدها است.

رئیس اداره اماکن استان همدان نیز با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ راننده در سطح استان از اماکن تأییدیه دریافت کرده‌اند، گفت: «اسمپ» تنها تاکسی اینترنتی همدان است که دارای مجوز شهری و کشوری بوده و ۲۶۴ راننده این واحد به ناجا معرفی شده‌اند.

حاجی‌آقا مظاهری با بیان اینکه ۶ تاکسی اینترنتی در همدان فعال هستند که از این تعداد فقط یک مورد مجوزهای قانونی را دارد، اظهار کرد: در صورتی‌که واحدی مجوز کشوری داشته باشد، دیگر نیازی به دریافت مجوزهای استانی نیست.

سرپرست امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه گفت: براساس ماده ۸۷ قانون صنفی، فعالیت اقتصادی در فضای مجازی منوط به گرفتن مجوز از سازمان صنعت، معون و تجارت است.

علی سلیمانی افزود: کلیه کسب‌وکارهای مجازی در ابتدا باید نماد اعتماد را دریافت کرده سپس از اتحادیه کسب‌وکار مجوز و پروانه کسب‌وکار تهیه کنند.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی هر کسب‌وکار جدیدی که در هر شهر و روستایی آغاز می‌شود به طور طبیعی دارای مشکلاتی نیز هست که تلاش می‌کنیم این موانع از پیش‌روی کسب‌وکارهای اینترنتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان