اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1397 - 13:04   |   کد مطلب: 29472
جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های هفته عفاف و حجاب در دفتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با حضور نمایندگان سازمان ها و ادارات مختلف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرمانداری، تبلیغات اسلامی، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش برگزار گردید.
 روز ملی عفاف و حجاب

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سید محمدحسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در این جلسه با اشاره به هفته بازخوانی و افشاء حقوق بشر آمریکائی، به جنایات ، اتفاقات و حوادث ناگواری که در سال های متعدد توسط آمریکا برنامه ریزی شد  گفت: یاد شهدای هفتم تیر، شهدای مسجد گوهر شاد و خانوده هایی که عزیزانشان را در حادثه حمله ناوآمریکائی به هواپیمای مسافربری ایران را گرامی میداریم.

 

وی اظهار کرد: اهمیت و جایگاه حجاب در نظام جمهوری اسلامی به حدی است که در تقویم روزی به این نام نامگذاری شده است.

 

وی گرامیداشت قیام گوهرشاد و یادآوری کشتار بی رحمانه 2000 نفر توسط عمال رضاخانی و بلند نمودن فریاد مظلومیت مدافعین حجاب در صحن گوهرشاد را از رویکردهای هفته عفاف و حجاب دانست و تاکید کرد: از دیگر رویکردها این است که جامعه، حریم خصوصی نیست و لباس پوشیدن در خیابان، یک مساله شخصی نیست.

 

وی بیان کرد:شعار این هفته «جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد, عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب- خطی که با خون گرفتم» می باشد.

 

حجت الاسلام فاضلیان عنوان کرد: روزشمار هفته عفاف و حجاب نیز تعیین شده است 19 تیرماه عفاف و حجاب، احترام به خویشتن، حقوق شهروندی –بیستم تیرماه عفاف و حجاب ، مظهر وقار، آرامش خانواده- بیست و یکم تیرماه عفاف و حجاب، اصالت ایرانی ، هویت اسلامی و روز ملی عفاف و حجاب- بیست و دوم تیرماه عفاف  حجاب، جهاد کبیر و وصیت شهیدان- بیست و سوم تیرماه عفاف و حجاب، تمدن اسلامی، نیاز جهانیو روز تعامل و گفتگوی سازنده جهان- بیست و چهارم تیرماه  عفاف و حجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی(س) و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و بیست و پنجم تیرماه عفاف و حجاب، امنیت اخلاقی، نشاط اجتماعی و روز بهزیستی و تامین اجتماعی.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این جلسه از اعلام آمادگی شهرداری همدان در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم روز عفاف و حجاب درهمدان خبر داد .

 

سعید خوشبخت با بیان اینکه حجاب افزون بر وجوب دینی یک هنجار اجتماعی نیز محسوب می‌شود گفت:  بی تردید هنجارهای اجتماعی نقشی بسیار موثر در تعیین میزان حجاب و حد آن دارند و با توجه به آرمان های انقلاب و امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری بانوان عفیف و محجبه جامعه ما این تکلیف دینی و هنجار اجتماعی را رعایت می نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان