اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1397 - 13:52   |   کد مطلب: 29363
راننده اتوبوس حادثه خیابان پاسداران تهران، در یک قدمی اعدام است و پرونده اش به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است.

به گزارش صبح الوند، راننده اتوبوس حادثه خیابان پاسداران تهران، در یک قدمی اعدام است و پرونده اش به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است.

محمد ثلاث راننده اتوبوس و یکی از اعضای اغتشاشگر فرقه دراویش بود که در حرکتی اقدام به زیر گرفتن ماموران ناجا در حادثه خونین در خیابان گلستان هفتم پاسداران کرد.

ثلاث: اتهامات را قبول دارم

پس از بررسی های قضایی و صدور کیفرخواست محاکمه یکی از متهمان اصلی این غائله یعنی محمد ثلاث راننده اتوبوس حمله کننده به عوامل ناجا ۲۰ اسفند ماه به صورت علنی برگزار شد. متهم در اولین جلسه دادگاه در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه چرا به سمت ماموران حمله کردید؟، گفت: عصبی بودم، در آن لحظه به هیچ چیزی فکر نمی کردم.

ثلاث در پاسخ به سوال دیگر قاضی کشکولی مبنی بر اینکه چرا با اتوبوس به ماشین های مردم خسارت زدید؟ گفت: در آن لحظه اختیار دست خود آدم نیست. پایم روی گاز بود اما حقیقتا جلوی چشمم چیزی را نمی دیدم و از روی عصبانیت حرکت کردم.

قاضی پرسید: آیا اتهام قتل عمد سه نفر را قبول دارید که ثلاث در پاسخ گفت: بله.

قاضی ادامه داد: قتل این افراد نتیجه عملکرد چه کسی بوده است که متهم پاسخ داد: بنده، من حرکت کردم و رفتم رویشان.

متهم در پاسخ به سئوال قاضی مبنی بر اینکه شما ادعا کردید توسط ناجا کتک خوردید آیا دوستان دیگر شما نیز اقدامی مشابه اقدام شما انجام دادند چرا؟ ثلاث در پاسخ گفت نه من عصبانی بودم و از سر عصبانیت چنین اقدامی انجام دادم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر قاضی مبنی بر اینکه آیا عنوان اتهامی اخلال در نظم عمومی را قبول دارید؟، گفت: من کاری نکردم. به دنبال دوستم که در بازداشت بود رفتم. آنها به او اتهام سرقت خودرو زدند در حالی که او سه هکتار باغ دارد.

راننده اتوبوس حادثه پاسداران با بیان اینکه من عاشق اعدام هستم، گفت: بارها از بازپرس پرسیدم که کِی من را اعدام می‌کنند، چون عاشق اعدام هستم و از این زندگی خسته شدم. در ضمن ما نرفته بودیم آدم بکشیم، بلکه برای تعصب مولایمان رفته بودیم و به همین دلیل وجدانم آسوده است.

متهم به ۳ بار قصاص محکوم شد

حکم محمدرضا ثلاث عامل به شهادت رسیدن سه مأمور نیروی انتظامی در حادثه پاسداران پس از برگزاری دادگاه علنی در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شد.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جرائم جنایی در خصوص جزئیات حکم ثلاث گفت: متهم به سه بار قصاص و تحمل حبس محکوم شده است.

ملاقات ثلاث با خانواده اش

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از ارسال پرونده ثلاث به اجرای احکام خبر داده بود.

زینب طاهری وکیل مدافع ثلاث در خصوص آخرین وضعیت پرونده این فرد، گفت: آخرین ملاقات ثلاث با خانواده اش مربوط به دو هفته پیش بود. خانواده ثلاث امروز به زندان رفته و با او ملاقات می کنند البته فعلا نکته ای در رابطه با زمان اجرای حکم رسما به ما اعلام نشده است اما دادستان تهران اعلام کرد که حکم پس از ماه رمضان اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان