اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1397 - 10:56   |   کد مطلب: 29348
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از اقامه نماز عید فطر ساعت7:30 در مصلی همدان خبر داد و گفت: نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله محمدی امام جمعه شهر همدان اقامه خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم، از برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر در مصلی همدان خبر داد و اظهار کرد: مراسم نماز عید سعید فطر روز عید از ساعت 6:45 دقیقه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه نماز عید فطر ساعت 7:30 دقیقه صبح اقامه می‌شود، گفت: اقامه نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان خواهد بود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با تأکید بر اینکه انماز عید فطر در جای جای استان و شهر همدان طبق سنوات گذشته اقامه خواهد شد، بیان کرد: اتوبوس‌های شهری از همه مبادی شهر نمازگزاران را به مصلی انتقال می‌دهند و بعد از اتمام نیز خدمات لازم را برای بازگشت نمازگزاران خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مستحبات عید فطر اقامه نماز است، افزود: روز عید فطر در احادیث و روایات به عنوان روز پاداش و روز جزای خیر نامگذاری شده تا نمازگزاران بعد از یک ماه عبودیت و بندگی، روز اول ماه شوال را عید بگیرند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه نماز عید فطر به تأسی از پیامبر اسلام (ص) که در مدینه نخستین نماز عید فطر را اقامه کردند، طی سالیان متمادی بعد از پیامبر (ص) نیز اقامه می‌شود، تصریح کرد: در زمان حضور امام معصوم (عج) اقامه این نماز واجب است و در زمان عدم حضور وجوب ندارد، بلکه برای استحباب خوانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز عید فطر حتماً نباید به جماعت باشد بلکه می‌توان به عقیده برخی از مراجع به صورت فرادا اقامه کرد اما بهتر است به عنوان قبولی و ثواب به جماعت اقامه شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن دعوت از همه مردم برای اجتماع باشکوه نماز عید فطر در مصلی همدان اظهار کرد: پیش‌بینی حضور 35 هزار نفر در نماز عید سعید فطر همدان شده که هر هرکسی می‌تواند برای رونق بخشی این حرکت باشکوه حضور یابد.

وی با تشکر از همه دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و خدماتی که فضای مصلی را برای میزبانی نمازگزاران آماده کرده‌اند، گفت: مصلی با امکانات دستگاه‌های مختلف آماده اقامه نماز عید فطر شده و با همکاری همه دستگاه‌ها وضعیت آن هر سال بهتر از سال قبل می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان