اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. خرداد 1397 - 12:58   |   کد مطلب: 29269
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با ارسال نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی استان، درباره استفاده بهینه از کاغذ و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف دستوراتی صادر کرد.
 ظروف پلاستیکی

به گزارش صبح الوند، محمودرضا عراقی با تأکید بر اینکه به منظور اهمیت حفظ منابع آب، خاک، هوا و مواد اولیه و نقش کاهش تولید در مدیریت پسماند از مصرف ظروف یکبار مصرف در جلسات و همایش‌های اداری اجتناب شود، افزود: انباشته شدن ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در طبیعت، خیابان‌ها، پارک‌های جنگلی و سواحل چهره نامناسبی در محیط زندگی بشر ایجاد می‌کنند.

وی با توجه به مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و کاغذی در بسیاری از جلسات اظهار کرد: استفاده از این ظروف علاوه بر آسیب جدی و مستقیم بر بدن انسان بر محیط زیست نیز تأثیر می‌گذارد چرا که تجزیه ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در طبیعت ۳۰۰ تا ۶۰۰ سال طول می‌کشد و سوزاندن آنها باعث انتشار گازهای سمی خطرناک از جمله دی‌اکسین و فوران در محیط و هوا می‌شود.

عراقی از تمام مسئولان و ادارات دولتی و خصوصی درخواست کرد: تا حد امکان ضمن استفاده نکردن از این ظروف در حفظ و پاکیزه نگهداشتن محیط زیست کوشا بوده و برای حفظ طبیعت لیوان‌های شیشه‌ای برای صرف چای و سایر نوشیدنی‌ها در مراسمات و استفاده حداکثری از بشقاب و ظروف چندبار مصرف در صورت ضرورت و استفاده از ظروف پایه گیاهی نسبت به ظروف پلیمری را در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: سالانه بسیاری ازحیوانات به علت خوردن پلاستیک یا ظروف پلاستیکی جان خود را از دست می‌دهند و به همین علت به منظور حفظ محیط زیست و سلامتی تا حد امکان از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنیم تا هم دارای محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی باشیم و هم از انتشار انواع میکروب‌ها در بدن خود جلوگیری کنیم.

معاون استاندار همدان درباره استفاده بهینه از کاغذ نیز دستوراتی نظیر استفاده حداکثری از بسترهای بدون کاغذ در مکاتبات و انتقال اطلاعات، دعایت تناسب اندازه کاغذ با حجم مطالب، استفاده از هر دو سمت کاغذ، استفاده از کاغذهای بازیافتی برای پیش‌نویس‌ها و جداسازی کاغذ از سایر پسماندها به دستگاه‌های اجرایی استان صادر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان