اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1397 - 13:28   |   کد مطلب: 29214
مسوول زایشگاه بیمارستان آتیه همدان از تولد بیش از ٧ هزار نوزاد در بیمارستان آتیه همدان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح الوند، زهرا نظری  با بیان اینکه زایشگاه بیمارستان آتیه همدان از سال ٧٥ افتتاح شده است و دارای پزشکان متخصص زنان و زایمان و کارشناسان با تجربه مامائی است، اظهار کرد: در این بخش متخصصین زنان به صورت ٢٤ ساعته در تمام زایمان‌ها حضور فعال دارند.

 

وی با بیان اینکه در این مرکز زایمان به صورت مختلف مانند زایمان فیزیولوژیک و زایمان بی‌درد با روش‌های مختلف بی‌حسی اسپاینال و کم‌دردی با گاز آنتونکس انجام می‌شود، گفت: در خصوص این طرح ها شاهد استقبال مادران هستیم.

 

مسوول زایشگاه بیمارستان آتیه همدان خاطرنشان کرد: زایمان فیزیولوژیک به معنای انجام زایمان طبیعی با شروع دردهای طبیعی و خود به خودی بدون مداخله با حضور همراه آموزش دیده یا مامای همراه به صورت انجام تمرینات تن آرامی، تنفس‌های تن آرامی استفاده از توپ تولد دوش آبگرم و استفاده از ماساژ دستی همراه یا ماساژ با دستگاه تنفس TENS است.

 

وی با اشاره به اینکه این مرکز طرف قرارداد با مراکز مشاوره مامائی درون شهری برای قرارداد مامای همراه است و تمام امکانات لازم رابرای حضور همراه آموزش دیده و یا مامای همراه فراهم می‌کند، افزود: کلاس‌های آمادگی زایمان و  ورزش‌های دوران بارداری از هفته ٢٢ بارداری در این مرکز برگزار می‌شود.

 

نظری با اهمیت به انجام زایمان طبیعی از سوی مادران باردار و با بیان اینکه با زایمان طبیعی، طبیعت را به فرزندانمان هدیه می‌کنیم و این به نفع مادر و کودک است، گفت: نباید از زایمان طبیعی ترس داشت چراکه عواقب زایمان سزارین بالاست و چه خوب است مادران به این امر توجه کنند که تنها در هنگام تشخیص پزشک زایمان سزارین انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ٧ هزارو ٨ نوزاد در بیمارستان آتیه همدان متولد شد، افزود: امسال نیز آمار متولیدن این بیمارستان قابل توجه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان