اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1397 - 18:12   |   کد مطلب: 29204
وزارت خزانه داری آمریکا 38 فرد و نهاد روس، از جمله مقامات سیاسی و رهبران تجاری قدرتمند این کشور را در لیست تحریمهای خود قرار داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که آمریکا 38 فرد و نهاد روسیه را در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

پیش از این رسانه های آمریکایی از احتمال تحریم رهبران تجاری و مقامات سیاسی روسیه از سوی واشنگتن خبر داده بودند.

در لیست جدید آمریکا نام افرادی همچون سلیمان کریم اف از مشاوران نزدیک پوتین، کوریل شامالوف داماد پوتین و سرگئی فورسنکو دیده می‌شود.

براساس این گزارش، پاتروشف معاون شورای امنیت ملی روسیه، الکسیس میلر رئیس شرکت گازپروم روسیه، آندری کاستین رئیس بانک وی تی بی، ولادیمیر کولوکولتسف وزیر امور داخلی، کنستانیتن کوساچف رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه، میخائیل فرداکوف رئیس مرکز مطالعات استراتژیک روسیه و ویکتور زولوتف فرمانده گارد ملی روسیه نیز در این لیست دیده می‌شوند.

خزانه داری آمریکا همچنین شرکت راسل، گروه تجاری رنووا، Basic Element و Russian Machines را مورد تحریم قرار داده است.

بنابر گزارشها، اولگ دریپاسکا میلیاردر روسی که با پائول مانفورت از مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ مرتبط بود نیز در لیست تحریمها دیده می‌شود.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، در لیست نام 7 تاجر قدرتمند و همچنین 17 مقام سیاسی روس وجود دارد.

تنش در روابط میان آمریکا و روسیه بعد از مساله سرگئی اسکریپال جاسوس روس که در انگلیس هدف حمله با گاز سمی قرار گرفته تشدید شده است.

مسکو هرگونه دست داشتن در موضوع اسکریپال را قویا رد کرده است.

به دنبال درخواست اروپا از آمریکا، واشنگتن بیش از 60 دیپلمات روس را از این کشور اخراج و کنسولگری مسکو در سیاتل را تعطیل کرد. در مقابل روسیه نیز دهها دیپلمات آمریکا را اخراج و کنسولگری واشنگتن در سن پترزبورگ را بست.

با این حال خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید که این تحریمها قبل از بحران اسکریپال تهیه و برنامه ریزی شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان