اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. فروردين 1397 - 12:29   |   کد مطلب: 29135
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان با تاکید بر اینکه روستاهای هدف گردشگری علاوه بر طبیعت بکر خود که جاذب گردشگران است به اشنتغال انان هم کمک موثری می کند گفت: روستاییان میتوانند بحث اقامتی می توانند سوغات های روستای خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار گردشگران قرار دهند.

به گزارش صبح الوند، با توجه به اینکه روستاهای هدف گردشگری استان همدان یکی از مکان های جذب کننده توریست می باشد معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان به معرفی چندی از آنها پرداخته است.

 

معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در گفتگو با صبح الوند،  به گشانی یکی از روستاهای هدف گردشگری استان  اشاره کرد و گفت: این روستا در دامنه جنوبی کوهستان الوند قرار گرفته است و حدود ۳۰کیلومتر از شهرستان تویسرکان فاصله دارد به گونه ای از شهرستان همدان مسیر گنجنامه نیز می توان به این روستا سفر کرد.

 

علی خاکسار در ادامه با اشاره به اینکه این روستا دارای منابع طبیعی و چشم اندازهای بکو و بی نظیری است افزود: این روستا با بافت پلکانی دارای مزارع و محصولاتی هم گردو  دارد که این محصول یکی از محصولات خاص و استراتژیک شهرستان تویسرکان و روستای گشانی است.

 

 وی به وجود چشمه های آب معدنی بسیار زیاد در این شمال روستا و در دامنه الوند اشاره کرد و افزود: این مهم یکی از چشم اندازهای این روستا است که می تواند بعنوان یک مقصد طبیعت گردی استفاده شود.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان به معرفی روستای حیدره قاضی خانی که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است پرداخت و گفت: این روستا در ۱۵کیلومتری جنوب شهرستان بهار و در دامنه شمالی الوند قرار گرفته است.

 

وی به معماری خاص و ویژه این روستا اشاره کرد و افزود: از نظر طبیعی این روستا در یکی از دره های الوند قرار گرفته است که از چشمه سارها، مزارع طبیعی و باغات میوه زیادی برخوردار است که می تواند جاذبه گردشگران باشد .

 

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  با اعلام اینکه معماری پلکانی و بافت سنتی روستا کاملا حفظ شده است اظهار کرد: با اقدامات بسیار خوبی که از سوی اداره میراث فرهنگی و بنیاد مسکن انجام شده است این روستا توانسته است بافت با ارزش خود را حفظ کند به گونه ای که با تزریق اعتبار در صدد آن هستیم تا به روستا ها در حد به سازی کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری در سالیان اخیربرنامه های ترویجی و آموزشی از سوی اداره میراث فرهنگی به منظور توانمند سازی جامعه محلی انجام شده است گفت: در این راستا این مهم سبب ایجاد توانایی های زیادی در جوامع محلی شده و در راستای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی نیز می تواند به تولید و اشتغال بینجامد و برای جاذبه و اقامت گردشگری استفاده شود.

 

وی در ادامه گفت و گو با تاکید بر اینکه در این راستا روستائیان علاوه بر بحث اقامتی می توانند  محصولات باغی، دامی، صنایع دستی و سوغات های روستای خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار گردشگران قرار دهند افزود: این مهم نیز باعث جلوگیری از خروج جمعیت و مهاجرت شده و در پاره ای از نقاط نیز به مهاجرت معکوس می انجامد به گونه ای که در این راستا ما شاهد آن هستیم که در برخی از روستاها از جمله روستای ورکانه که روستاییان محل زندگی خود را ترک کرده و به شهر مهاجرت کرده بودند اکنون به بازسازی و احیاء خانه های قدیمی خود و کسب و کار جدید پرداخته اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان