اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. فروردين 1397 - 12:48   |   کد مطلب: 29081
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از راه اندازی دو فاز نخست کارخانه ذوب آهن ملایر، ظرف یک ماه آینده فاز سوم این کارخانه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش صبح الوند، محمد کاظمی در گفت وگو با ایسنا، منطقه همدان، در این رابطه افزود: مجموعه ذوب آهن ملایر که در خلال سال های ۸۰ تا ۸۲ و در دوران مجلس ششم با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و به بهره برداری رسید و بستر اشتغال صدها نفر از جوانان ملایری را پدید آورد، پس از بحران های اقتصادی کشور در فاصله سال های ۸۴ تا ۹۲ که به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور انجامید، دچار مشکلات فراوان شد و به علت تعارضات جدی با بانک های عامل و برخی دیگر از معضلات، از چرخه تولید و فعالیت خارج شد.

 

وی اظهار کرد: پس از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از اسفندماه ۹۴ پیگیری های لازم برای رفع مشکلات این واحد بزرگ صنعتی توسط بنده آغاز شد.

 

کاظمی افزود: جلسات متمادی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل بانک های طرف حساب برگزار و با استمهال از بانک ها و تدابیر اتخاذ شده، گام های موثری برداشته شد.

 

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه داد: دعوت از کادر مدیریتی کارآمد و ایجاد بستر تعامل با سرمایه گذار مجموعه در کنار حمایت های ویژه استاندار همدان و فرماندار ویژهشهرستان، به گشوده شدن گره های این کارخانه انجامید.

 

کاظمی گفت: برگزاری جلسات متعدد با وزرا و معاونان رئیس جمهور و تلاش شبانه روزی بدنه مدیریتی، مهندسان و کارگران ساعی این مجموعه، به راه اندازی فاز های اول و دوم کارخانه ذوب آهن منتهی شد و فرصت اشتغال برای تعداد قابل توجهی از جوانان ملایری فراهم و روحی تازه در کالبد صنعت و تولید ملایر دمیده شد.

 

وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فاز سوم این مجموعه صنعتی در فروردین ماه امسال با حضور مقامات ارشد کشور، به چرخه تولید افزوده خواهد شد.

 

احداث بیمارستان خیّرساز در روستای جوراب

نماینده ملایر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از پروژه احداث بیمارستان منطقه جوراب، گفت: از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی ساختمان این مرکز درمانی و مشکلات فعلی آن قرار گرفتیم.

 

کاظمی افزود: این بیمارستان که توسط " توکلی" یکی از خیرین سلامت ملایر، درحال ساخت و دارای ۹۶ تخت بیمارستانی در چهار طبقه در بخش های مختلف اورژانس، روانپزشکی، سوانح سوختگی، مسمومیت، پوست و جراحی بوده و طبق موافقات صورت گرفته قرار بر تامین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

 

وی با بیان اینکه همچنین در کنار این بیمارستان، یک باب درمانگاه نیز در سه طبقه درحال احداث است، اظهار کرد: در این بازدید مقر شد در آینده ای نزدیک در جلسه ای با حضور نماینده ملایر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خیّر سازنده بیمارستان، مسئولان شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، مشکلات این بیمارستان طرح و مرتفع شود.

جذب حدود 170 میلیارد ریال اعتبار مازاد برای ملایر

کاظمی در ادامه به تبیین اقدامات صورت گرفته در عرصه توسعه روستایی در سال ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ افزون بر اعتبارات مصوب، توانستیم قریب به 170 میلیارد ریال اعتبار مازاد برای شهرستان ملایر اخذ و مصوب کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای پوشش کامل تلفن همراه و دسترسی تمامی مناطق روستایی به اینترنت به عنوان یکی از ضروری ترین زیرساخت های توسعه اقدامات مطلوبی در سال ۹۶ صورت گرفت که امیدواریم در سال جاری نیز به تامین اعتبارات لازم ادامه یابد.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: رفع دغدغه آب شرب روستایی از مهمترین اولویت های کاری ما بوده و هست که با بهسازی شبکه های آب، احداث و توسعه مجتمع های آبرسانی، استفاده از روشهای نوین آبیاری برای کشاورزی و... توانسته ایم گام های مثبتی در این زمینه برداریم.

 

وی ادامه داد: بهسازی و نوسازی محورهای مواصلاتی روستایی از دیگر برنامه هایی است که به طور مستمر پیگیری شده و در دفعات مکرر با جذب اعتبارات ویژه، این امر در فازهای متعدد و در مناطق مختلف در حال انجام است.

 

کاظمی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های گردشگری و طبیعت گردی بالاخص در مناطق روستایی ملایر به عنوان مزیت رقابتی قابل اتکای شهرستان ملایر نسبت به سایر مناطق همجوار، عامل اصلی برای اقدامات صورت گرفته جهت ثبت ملایر به عنوان پایتخت منبت بوده و درحال حاضر، انگور ملایر در آستانه ثبت جهانی به عنوان میراث کشاورزی ملایر است.

 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد بسترهای اقتصادی لازم و حفظ بافت اجتماعی و معیشتی در روستاها هستیم، افزود: قرابت و تعامل سازنده با دولت تدبیر و امید در همه سطوح از شخص رئیس جمهور تا وزرا و معاونان دولت باعث شده در اخذ اعتبارات لازم و ویژه و رفع بسیاری از مشکلات شهرستان، دستاوردهای مطلوبی حاصل شود.

 

جدی بودن بحران آب در کشور

نماینده ملایر در مجلس با اشاره به جدی بودن بحران آب در کشور، این معضل را نتیجه دهه ها اقدامات غیرکارشناسی دانست که عرصه های مختلف را تحت الشعاع قرار داده است.

 

کاظمی با انتقاد از سستی برخی از مسئولان این حوزه، ورود جدی و گسترده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به مسأله را ضروری دانست و توسعه و فراگیرشدن روش های نوین آبیاری و باغداری، اعمال سیاست های موثر در بهینه سازی مصرف و... را از جمله روش های ممکن برای کنترل بحران آب عنوان کرد.

 

کاظمی همچنین اعتبارات دولت در حمایت از ترویج روش های نوین آبیاری و زراعت، را نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و بر آمادگی مجلس برای کمک به مسئولان امر تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان