اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. فروردين 1397 - 12:17   |   کد مطلب: 29072
طبیعت گردی را در سرزمین هگمتانه تجربه کنید:
چشم انداز های طبیعی دامنه های الوند همدان پذیرای گردشگران
استان همدان علاوه بر پیشینه قوی فرهنگی به واسطه قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص در حاشیه های شرقی زاگرس از نظر طبیعی، گردشگری و طبیعت گردی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش صبح الوند، استان همدان علاوه بر دارا بودن موقعیت جغرافیایی بارز خود از لحاظ طبیعت گردی و گردشگری بسیار بکر و دارای اهمیت است، به همین منظور معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان به تشریح ویژگی های طبیعی سرزمین هگمتانه پرداخته است.

 

علی خاکسار در گفت و گو با صبح الوند،  با بیان اینکه طبیعت گردی در استان همدان یکی از ویژگی های بارز استان است اظهار کرد: در این راستا این استان علاوه بر پیشینه قوی فرهنگی به واسطه قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص در حاشیه های شرقی زاگرس از نظر طبیعی، گردشگری و طبیعت گردی بسیار حائز اهمیت است.

 

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان ادامه داد: کوهستان الوند نیز بعنوان یکی از مشخصه های طبیعی استان همدان سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است که به کوهنوردی بازدید از منابع و چشم اندازهای طبیعی این منطقه می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه کوهستان الوند از چشمه سارها و مناطبع طبیعی بی نظیری برخوردار است اضافه کرد: بواسطه همین ویژگی ها روستاهای هدف گردشگری متعددی در دامنه های شمالی و جنوبی این کوهستان قرار گرفته است که از دامنه های جنوبی به روستاهای حبشی، ملهمدره، گشانی، کهنوش و از دامنه های شمالی نیز به روستاهای وهنان، حیدره قاضی خانی، سیمین، خاکو و ورکانه متصل می شود.

 

 

خاکسار  با بیان اینکه این روستاها علاوه بر ویژگی طبیعی  در چشم اندازهای بکر نیز قرار گرفته اند بیان کرد: روستاهای هدف گردشگری دارای ویژگی های خاصی هستند که ازجمله آنها میتوان به معماری سنگی روستای ورکانه، باغات بسیار زیبای روستای وهنان، بافت تاریخی روستای سیمین و خاکو و بافت پلکانی روستای ملهمدره برشمرد.

 

وی با اعلام اینکه روستای کهنوش و گشانی در دامنه جنوبی الوند دارای بافت های سنتی خاص و باغات و مزارع طبیعی  هستند گفت: وجود چشمه سارهای زیاد در دامنه های الوند که سالانه گردشگران زیادی به خود جذب می کند از دیگر ویژگی های کوهستان الوند است.

 

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان به دره های این کوهستان اشاره کرد و افزود: درهای منتهی به روستای ارزانفود ورکانه، خاکو، دره مراد بیگ و یا دره منتهی به امامزاده کوه هر کدام یک محور و مسیر گردشگری خاص و ویژه هستند که همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر هستند.

 

انتهای  پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان