اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. اسفند 1396 - 12:32   |   کد مطلب: 29038
معاونت گردشگری میراث فرهنگی همدان:
نوروز خود را در روستای گردشگری ملهمدره بگذرانید
معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان به معرفی روستای توریستی ملهمدره پرداخت و گفت: این روستا در ۶کیلومتری شمال غرب اسدآباد قرار گرفته است و نمای این روستا با یک بافت سنتی بسیار زیبا بصورت پله کانی ساخته شده است به طوریکه بام خانه طبقه اول حیاط خانه طبقه دوم است.

علی خاکسار در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به وجود 20 روستای گردشگری در همدان به معرفی روستای ملهمدره که یکی از این روستاها است  پرداخت و گفت: این روستا در ۶کیلومتری شمال غرب اسدآباد قرار گرفته است و نمای این روستا با یک بافت سنتی بسیار زیبا بصورت پله کانی ساخته شده است به طوریکه بام خانه طبقه اول حیاط خانه طبقه دوم است.

 

معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان اینکه این روستا محصولات کشاورزی بسیار ویژه ای دارد گفت: در این راستا می توان به محصول آلو خورشتی روستای ملهمدره اسدآباد اشاره کرد به گونه ای که اغلب باغات این روستا به تولید آلو خورشتی اختصاص پیدا کرده است.

 

خاکسار همچنین به برگزاری جشنواره آلو در این روستا اشاره کرد و افزود: این جشنواره از جمله جشنواره هایی بود که در استان مورد استقبال گردشگران و هم استانی ها قرار گرفت.

 

وی با اعلام اینکه این مهم بر تقویم گردشگری اسداباد نقش ویژه ای داشته است تصریح کرد: در این راستا نیز مردم و سرمایه گذاران تشخیص داده اند که در ایجاد تاسیسات گردشگری به خصوص اقامت گاه بوم گردی که اکنون مورد استقبال گردشگران قرار میگیرد مشارکت ویژه ای داشته باشند.

 

خاکسار همچنین به وجود یک اقامتگاه فعال در روستای ملهمدره اشاره کرد و گفت: ۴اقامتگاه دیگر نیز به زودی راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز با اعلام اینکه یک واحد سفره خانه با استفاده از بافت سنتی و سرمایه گزاری خارجی نیز در حال احداث است اضافه کرد: مجمتع گردشگری این روستا از گذشته ایجاد شده و همچنان فعال است که این مهم نشان از آن دارد که توجه به گردشگری روستاهای هدف گردشگری بسیار به حوزه ی گردشگری، تولید و اشتغال کمک می کند.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان