اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. اسفند 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 29034
مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با بیان اینکه ۱۴ موزه و ابنیه تاریخی استان همدان آماده بازدید گردشگران است، گفت: ۶۰ راهنمای گردشگری در موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی همدان مستقر هستند.

به گزارش صبح الوند، مجید جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: استان همدان گنجینه با ارزشی از موزه‌های مختلف است که آثار ارزشمندی در خود جای داده است به طوری که موزه‌های استان همدان می‌توانند به عنوان مهم‌ترین عامل در جذب گردشگر محسوب شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان14 موزه و ابنیه در پذیرای بازدیدکنندگان، مسافران و گردشگران است، افزود: 9 موزه و 5 ابنیه تاریخی در استان همدان در ایام نوروز پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان است.

جهانگیری با بیان اینکه موزه‌های همدان برای بازدید مسافران نوروزی آمادگی‌های لازم را دارد، عنوان کرد: در استان همدان تعداد 9 موزه و 5 ابنیه تاریخی که دارای ورودی برای بازدید هستند، آماده بازدید گردشگران است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با تأکید بر اینکه موزه‌ها و ابنیه تاریخی استان در ایام نوروز از ساعت 8:30 صبح تا 19 برای بازدید شهروندان و مسافران فعال است، تصریح کرد: در صورت استقبال بیشتر مسافران از موزه‌ها به تشخیص استان قابلیت افزایش ساعت بازدید تا ساعت 21 وجود دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه امسال هیچ‌گونه افزایش در هزینه بلیت‌های بازدید از موزه‌ها و ابنیه تاریخی نداشته‌ایم و در ایام نوروز نیز افزایش نمی‌یابد، بیان کرد: بیشترین بازدید در موزه‌های استان مربوط به موزه تخصصی بوعلی سینا و طب است.

وی در مورد تعداد راهنمایان گردشگری مستقر در موزه، ابنیه و اماکن تاریخی استان تأکید کرد: حدوداً 60 راهنمای گردشگری در سطح استان و در موزه‌ها و بناهای فرهنگی و تاریخی استان مستقر هستند.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان اظهار داشت: در مورد ارزشمند بودن موزه‌ها می‌توان گفت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه‌ها جمع‌آوری شده، شناخته می‌شود.

جهانگیری گفت: موزه تخصصی بوعلی سینا و طب، موزه مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، موزه مفاخر، آرامگاه باباطاهر، موزه حاج‌آقا تراب نهاوند، میر رضی الدین آرتیمانی، موزه تاریخ طبیعی، موزه مردم‌شناسی سید جمال‌الدین اسدآبادی، حمام قلعه و لطفعلیان ملایر و خانه مسعودی تویسرکان و غیره از جمله موزه‌ها و ابنیه استان همدان است که هر کدام از لحاظ تاریخی و فرهنگی در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همدان در سال 2018 میزبان 2 رویداد ملی و بین‌المللی است که این رویدادها علاوه بر جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار و ثروت موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان