اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. اسفند 1396 - 15:57   |   کد مطلب: 28987
امام‌جمعه همدان با بیان اینکه دشمن زخم خورد همواره به دنبال سم‌پاشی و مسموم کردن فضای جامعه است، گفت: واردکنندگان کالای قاچاق به‌مراتب خطرناک‌تر از دشمنان خارجی هستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انصافاً در ستاد دیه برای آزاد شدن زندانیان جرائم غیر عمد خدمات بسیار ارزشمندی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدها نفر از مردم به خاطر بدهی‌های غیر عمد زندانی هستند، افزود: با زندان بودن سرپرست یک خانواده نه‌تنها خود فرد بلکه خانواده فرد نیز در معرض خطر هستند که نجات این افراد از بند و زندان وظیفه ذاتی ما و خیران است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه متأسفانه امروز فساد انواع، اقسام و نمودهایی دارد، عنوان کرد: ترویج فساد و عادی شدن آن در جامعه سبب شده است که مرتکب شدن به فساد برای برخی نگران‌کننده نباشد.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه در قران کریم در 50 آیه به واژه فساد و بیش از 180 مورد به واژه صلاح اشاره شده است، تصریح کرد: باید بدانیم فساد و صلاح به چه معناست که کتاب آسمانی و پیامبران الهی مأموریت داشتند تا فساد و نمودهای آن را ریشه‌کن و صلاح را در جامعه زنده و حاکم کنند.

محمدی با اشاره به اینکه هر چیزی که در دنیا به جان، مال، فرهنگ، آبرو، امنیت، خون و دین مردم آسیب برساند به معنای فساد است، بیان کرد: اقدامی که سبب لطمه زدن به مردم شود فساد و هر چه که سبب حمایت و هدایت مردم باشد صلاح نام دارد.

وی با بیان اینکه در 235 آیه قران کریم به فساد و صلاح اشاره می‌کند، تأکید کرد: باید دید وظیفه ما در برابر این آیات چیست و آیا این تکلیف را ادا کرده و یا نکرده‌ایم؟

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه با پس از انقلاب اسلامی بسیاری از مظاهر فساد از بین رفته است، ابراز کرد: بسیاری از فسادهای عجیب‌وغریبی که در دوران طاغوت گریبان گیر مردم بود از بین رفته است اما امروزه درعین‌حال مردم از فساد ناله می‌کنند و عذاب می‌کشند.

محمدی گفت: انسان‌های خودخواه، خودمحور و طغیانگر بدترین نمونه‌های فساد را مرتکب می‌شوند و به روی خودشان نمی‌آوردند که نمونه از آن می‌توان به اقدامات ظالمانه اسرائیل اشاره کرد که در طی این چهار سال از زمین و آسمان بر روی سر مردمان بی‌گناه و مظلوم آتش ریختند اما امروز مدعی حقوق بشر هستند.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های منافقان این است که هنگام تذکر به آن‌ها منکر فساد و ظلم می‌شوند و معتقدند به مردم خدمت می‌کنند، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یکی از خون‌خوار، جلاد و ظالم‌ترین نظام‌های دنیا است که می‌توان نمونه‌های از ظلم‌های این رژیم به آتش‌افروزی در سوریه، عراق، یمن، لیبی، میانمار و غیره اشاره کرد.

امام‌جمعه همدان عنوان کرد: اروپاییان روز گذشته در مجلس سنای آمریکا تصویب کردند که ایرانیان نقض‌کننده حقوق بشر در و حقوق بشر توسط ایرانیان پایمال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه از خصلت‌های یهود آتش‌افروز بودن در جنگ است، تصریح کرد: در هرکجا که جنگ است دست اسرائیل وجود دارد که می‌توان از قبیل آن به جنگ‌های سوریه، لیبی، عراق، لبنان و غیره اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی به صورت تیمی یا فردی به دنبال ترویج بی‌حجابی، فساد، جمع‌آوری ثروت، آزار و اذیت دیگران هستند، افزود: کسانی که با تمام قدرت مواد مخدر را وارد کشور کرده و هزاران فرد و خانواده را درگیر این آسیب کردند مفسد فی العرض هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اسراف در خوردن غذا، آب، نعمت‌های الهی و غیره خود از نمودهای کوچک فساد هستند، ابراز کرد: بایستی در همه موارد تا حد امکان همانند معصومین و ائمه اطهار از اسراف در جلوگیری کرد.

محمدی با بیان اینکه از نمونه‌های بارز فساد می‌توان با واردات میلیاردها تومان کالای قاچاق به کشور و بی‌کار کردن هزار نفر و تعطیلی کارخانه و تولیدی‌ها اشاره کرد، گفت: حقوق‌های نجومی از دیگر نمونه‌های بارز فساد است.

وی تأکید کرد: در سه روز گذشته اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و نمایندگان پس از حضور در مرقد امام راحل به حضور مقام معظم رهبری رسیدند که صحبت‌های مقام معظم رهبری در این بسیار امیدآفرین بود.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه در دیدار با مقام معظم رهبری مطرح شد که دشمنان زخم‌خورده انقلاب در حال سم‌پاشی و مسموم کردن جامعه هستند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند"ایمان داشته باشید که خدا با ماست".

محمدی با بیان اینکه در چهل سال پس از انقلاب دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ خیانت، ظلم و جنایتی کم نگذاشتند، ابراز کرد: اما درعین‌حال هرروز جمهوری اسلامی ایران موفق و قوی‌تر و دشمنان ما ضعیف‌تر شدند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که در داخل کشور فساد ایجاد می‌کنند و با واردات میلیاردی کالا‌های قاچاق هزاران جوان را بیکار می‌کنند به‌مراتب خطرناک‌تر از دشمنان خارجی هستند، تأکید کرد: با تمامی کارشکنی‌های داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پیش رو و روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران داشتن نسل جوان عاشق دین، مذهب و شهدا است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به این جوانان افتخار می‌کنند و امروز اگر جوانان را بیش از بیش با مکتب اسلامی آشنا کنیم دشمن نمی‌توانند کاری کند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان