اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. اسفند 1396 - 22:26   |   کد مطلب: 28971
معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان مطرح کرد
شناسایی و سقط 13 جنین معلول در همدان
معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان گفت: امسال با انجام غربالگری ژنتیک از تولد 13 جنین دارای معلولیت در استان جلوگیری به عمل آمد.
سقط جنین در همدان

به گزارش صبح الوند، شهرام کوکائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک به صورت پایلوت در شهرستان‌های همدان و نهاوند انجام می‌شود، افزود: دو گروه افراد 15 تا 25 سال و افرادی که در آستانه قبل از ازدواج قرار دارند، تحت غربالگری ژنتیک قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان آموزش‌دیده طی پر کردن فرم‌ها و پرسشنامه‌هایی افراد دارای ریسک بالا را شناسایی کرده و برای اقدامات مشاوره‌ای به مشاوران متخصص ارجاع می‌دهند.

کوکائیان از انجام غربالگری ژنتیک برای 3800 نفر در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: 1500 نفر از این افراد در گروه پیش از ازدواج و 2300 نفر نیز در گروه سنی 15 تا 25سال قرار داشتند.

وی یادآور شد: افراد با ریسک بالا به افرادی اطلاق می‌شود که ازدواج فامیلی داشته و یا فرزند معلولی در خانواده درجه یک آنها وجود داشته باشد.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: متخصصان امر ژنتیک با کشیدن شجره‌نامه و آزمایش‌های تخصصی ژنتیک افراد دارای مشکل را شناسایی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا برای خانم‌های بارداری که مشکوک به معلولیت هستند، آزمایش‌های تخصصی ژنتیک درخواست می‌شود و بهزیستی نیز در این راستا کمک‌هزینه مالی را انجام می‌دهد.

کوکائیان گفت: تا کنون 100 میلیون تومان از سوی بهزیستی کمک‌هزینه مالی برای این افراد پرداخت شده و با تشخیص به موقع 13 جنین دارای معلولیت سقط شده است چرا که هر معلولی به خانواده و جامعه بار مالی بسیاری وارد خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان