اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. اسفند 1396 - 23:35   |   کد مطلب: 28937
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست با مدیران شرکت مهندسی موجان، روند تکمیل تصفیه‌خانه سد ملایر بررسی شد و در این جلسه مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی موجان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.

به گزارش صبح الوند، محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی این تصفیه‌خانه و انتقال آب به ملایر، از تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه خبر داد و افزود: پس از پیگیری صورت گرفته توسط بنده با نصب تجهیزات وارد شده، در آینده نزدیک این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: سد ملایر در دوران مجلس ششم با هدف تأمین آب شرب ملایر و ذخیره آب مورد نیاز منطقه کلنگ‌زنی و تأمین اعتبار شد و با آغاز مجلس دهم با تسریع روند اجرایی احداث تصفیه‌خانه، طرح انتقال آب به ملایر با قوت پیگیری شد.

کاظمی در ادامه به نشست با با هاشمی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در رابطه با مشکلات حوزه باغداری و کشاورزی ملایر، اشاره کرد و گفت: عرضه و صادرات محصولات باغی شهرستان از مهمترین مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت همچنین با درخواست بنده در آینده نزدیک با سفر هاشمی به ملایر نیازهای حوزه باغداری شهرستان بررسی و مقرر شد و با اعلام وی الباقی یارانه کشمش باغداران تا پایان سالجاری پرداخت شود.

‍وی با اشاره به نشست اخیر نمایندگان ملایر با سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکلات این حوزه در شهرستان ملایر منعکس و دستورات لازم برای رفع این دغدغه‌ها اتخاذ شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت یادآور شد: اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری رسمی از آن در هفته دولت در سال ۹۷، تأمین اعتبار برای زمین چمن شهر ازندریان، استخر سامن و ... از جمله مواردی بود که در این نشست منعکس و دستورات لازم توسط سلطانی‌فر، صادر شد.

کاظمی با بیان اینکه رونق دامپروری و تولید صنعتی محصولات دامی در ملایر، بسترساز اشتغال پایدار و اقتصاد مولد است، ادامه داد: طی بازدید از شرکت کشت و صنعت و دامپروری 2 هزار رأسی پگاه ملایر تولیدکننده شیر در منطقه آورزمان، خواستار توسعه این دست صنایع شدیم.

وی وجود صنایع تبدیلی و فرآوری در کنار صنایع مادر را حلقه‌ای مهم در ایجاد ارزش افزوده توصیف کرد که در کنار ایجاد اشتغال می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه بیانجامد.

کاظمی برای حمایت به منظور راه‌اندازی فاز دوم این واحد اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه ملایر درحال حاضر با تولید روزانه 30 تن شیر فرصت اشتغالزایی برای ۶۰ نفر را فراهم کرده است و با توسعه و راه‌اندازی فاز دوم آن علاوه بر افزایش تعداد شاغلان به ۱۵۰ نفر، ظرفیت تولید روزانه 100 تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه روند بازدید از واحدهای تولیدی ملایر از مجموعه نورد لوله آریا ملایر دیدن کردیم و رونق گرفتن فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در ملایر با مشارکت موثر بخش خصوصی جای خرسندی دارد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت اختصاص ردیف‌های ویژه برای رونق اقتصادی و صنعتی در بودجه ۹۷ را ماحصل رایزنی‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بودجه عنوان و تعامل سازنده و مستمر با دولت را بسترساز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تضمین و ثبات ضریب امنیت ریسک در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی توصیف کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس بازار کشورهای منطقه را عرصه‌ای مناسب و فرصتی مغتنم برای عرضه تولیدات شهرستان دانست و یادآور شد: شرکت نورد لوله آریا ملایر با سرمایه‌گذاری ‌40 میلیارد ریالی بخش خصوصی علاوه بر تأمین بخشی از نیاز داخلی حوزه تولید لوله‌های کشاورزی، خطوط انتقال گاز و...، محصولات خود را به کشورهای تاجیکستان، پاکستان، قزاقستان و عراق صادر کرده و زمینه اشتغال جمعی از جوانان شهرستان را فراهم آورده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان