اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. اسفند 1396 - 11:54   |   کد مطلب: 28930
رییس پلیس راهوراستان همدان با اشاره به کاهش ۱۰درصدی تصادفات در معابر درون شهری بیان داشت: در بحث برخورد با تخلفات استان همدان جز سومین استان در سطح کشور است به گونه ای که بیشترین برخورد را با تخلفات حادثه خیز دارد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ علی فکری، رییس پلیس راهوراستان همدان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با  با بیان اینکه در سالجاری تعداد خودروها به ۲۲میلیون  و موتورسیکلت به ۱۱میلیون رسیده است گفت: این مهم در شرایطی است که این آمار در ده سال گذشته نزدیک به ۷میلیون خودرو و ۳/۵میلیون موتور سیکلت بوده است.

 

فکری در ادامه با اشاره به کاهش ۱۰درصدی تصادفات در معابر درون شهری بیان داشت: در بحث برخورد با تخلفات استان همدان جز سومین استان در سطح کشور است به گونه ای که بیشترین برخورد را با تخلفات حادثه خیز دارد.

 

وی همچنین با اعلام اینکه در سالجاری ۷۰نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار در سال گذشته ۷۴نفر بوده که شاهد کاهش ۱۰درصدی در این حوزه هستیم.

 

رییس پلیس راهوراستان همدان با اشاره به اینکه ۲هزارو ۶۴۳نفر در سالجاری در تصادفات جرحی آسیب دیده امد خاطر نشان کرد: این آمار در سال گذشته ۲هزارو ۵۵۷نفر بوده است که نشان از کاهش ۳درصدی دارد.

 

وی با بیان اینکه عابرین پیاده با۳۶نفر، موتور سیکلت سواران با۲۴نفر دو چالش بسیار زیاد در تعداد متوفیان را ایجاد کرده اند افزود: بشترین سن تصادفات قشر جوان از ۱۴تا ۴۰سال بوده اند.

 

سرهنگ فکری با بیان اینکه ۱۸درصد از متوفیان در صحنه حادثه فوت کرده اند اظهار کرد: این آمار در میانگین کشوری ۵۰درصد بوده است.

 

وی همچنین درصد فوتی ها در مراکز درمانی در همدان را ۷۶درصد و در میانگین کشوری ۴۱ درصد اعلام کرد و عنوان کرد: تعداد فوتی ها در حین انتقال به مراکز درمانی نیز در همدان ۵درصد و در میانگین کشور ۶درصد بوده است این در حالی است که در حوزه عابرین پیاده از میانگین کشوری بالا هستیم .

 

رییس پلیس راهوراستان همدانرهمچنین با تاکید براینکه راکبین موتور سیکلت با یک هزارو ۳۸۵نفر بیشترین آمار مجروحین را  به خود اختصاص داده است گفت: این در حالی است که این تعداد از مجروحین عابر پیاده نیز  پیشی گرفته است.

 

وی تعداد مجروحین عابرین پیاده را یک هزارو ۹۰نفر اعلام کرد و بیان کرد: در این راستا تعداد مجروحین رانندگان ۲۴۲نفر و سرنشینان خودرو ۳۶۳نفر بوده است.

 

رییس پلیس راهور بلوار شهید همدانی با ۷فقره تصادف و ۹نفر فوتی و ۷۶نفر مجروج را از اولین نقاط حادثه خیز اعلام کرد و گفت: در این راستا بلوار ارتش،بلوار امام خمینی، بلوار نجفی و بلوار آزادگان به ترتیب دیگر نقاط حادثه خیز هستند.

 

وی بیشترین علت تصادفات با۳۸ درصد را عدم توجه به جلو اعلام کرد و افزود: رعایت حق تقدم با ۲۲درصد و دنده عقب ۴درصد دیگر علت تصادفات است.

 

سرهنگ فکری در ادامه ۱۷درصد تصادفات جرحی را در مردان۶۹درصد و در زنان۳۱درصد اعلام کرد و عنوان کرد: ۷۲درصد این تصادفات در روز های آفتابی و ۲۸درصد در شب اتفاق افتاده است.

 

 وی به صدور ۳هزارو ۸۴۴گواهینامه جدیدالصدور اشاره کرد و اظهار کرد: در این راستا ۶هزارو ۵۱جلد تعویض و ۵هزارو ۸۹۰ جلد نیز المثنی صدور شده است.

 

رییس پلیس راهوراستان همدان مجموع کل گواهینامه های صادر شده را ۱۰هزارو ۹۹۴جلد عنوان کرد و خاطر نشان کرد:  در ۱۱ماهه سالجاری ۱۱هزارو ۳۵۲خودرو نو شماره به تعداد خودرو ها و ۵هزارو ۲۱۴دستگاه موتور سیکلت به تعداد موتور سیکلت ها اضافه شده است.

 

وی همچنین به توقیف و رفع توقیف ۱۰هزار خودرو اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز ۶هزارو ۸۷۳دستگاه خودرو اسقاط شده است.‌

 

سرهنگ فکری با اشاره به اینکه در سالجاری ۵۵هزارو ۱۰۶بازدید از وسایل نقلیه سبک و سنگین انجام شده است اظهار کرد: در این راستاهزارو ۲۰۴فقره خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان و ۱۲۸گواهینامه توقیف شده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در راستای وقوع تصادفات در سالجاری ۱۲سازمان مقصر شناخته شده اند گفت: ۵۰درصد پرداخت حق والسهم به این سازمان ها اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان