اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. اسفند 1396 - 7:44   |   کد مطلب: 28890
عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان از افزایش 2 درصدی نرخ مسکن در اسفند سال جاری خبر داد و گفت:افزایش اجاره بها در سال آینده نیز پیش بینی می شود.

شهرام رحیم بخش درگفت و گو با صبح الوند، اظهار كرد:در نيمه اول سال96 همچنان رکود سال95 را داشتیم و  در نیمه دوم نیز  به دلیل سیاست های بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی اعمال کرد در بازار تاثیرداشت.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان با بیان اینکه برخی فعل و انفعالات ارز در کشور نیز در این امر موثر بود، ادامه داد: درسال جاری شاهد افزایش خرید و فروش در بازار مسکن بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال شاهد رشد11 درصدی در نرخ مسکن و رشد8.5 درصدی در حجم معاملات در استان بودیم، افزود: دراسفند نیز شاهد افزایش دو درصدی نرخ مسکن نسبت به ماه قبل بوده ایم.

 

رحیم بخش با اشاره به افزایش13 درصدی حجم معاملات نسبت به میانگین8 ماه ابتدای سال ، گفت: امسال 10 هزار و736 فقره معامله در استان ثبت شد که سه هزار و 900 مورد در زمینه اجاره و مابقی در زمینه خرید و فروش و سرقفلی بوده است.

 

وی  با اشاره به اینکه اگر وضعیت اقتصادی کشور به همین روند ادامه پیدا کند سال آینده نیز شاهد رشد حجمی معاملات خواهیم بود، تصریح کرد: در حوزه اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز شاهد رشدحجمی20 درصدی و رشدارزشی14 درصدی بوده ایم.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان با بیان اینکه این موضوع بازار را به سمت بهتر شدن رونق معاملات پیش می برد، خاطرنشان کرد: مستاجران در استان 96 سال خوبی را نداشتند.

 

وی تغییرات در سپرده های بانکی را از عوامل این امرعنوان کرد و گفت: تغییرات در سپرده های بانکی باعث شد مالکان به جای رهن ، اجاره را افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان