اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1396 - 22:17   |   کد مطلب: 28864
اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان درباره شبهه مخالفت این شورا با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان توضیحی ارائه کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان درباره شبهه مخالفت این شورا با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان توضیحی ارائه کرد.

 متن توضیح اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به این شرح است:

در پی انتشار گفت‌وگوی رسانه‌ای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تیتر «شورای نگهبان مخالف طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان است»، لازم به شرح است یکی از مهم‌ترین وظایفی که قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان نهاده، بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی از حیث مغایرت یا عدم مغایرت با احکام شرع مقدس اسلام و قانون اساسی است.

آنچه به عنوان نظرات قانونی شورای نگهبان اعلام می‌شود، نتیجه بررسی مصوبات با توجه به معیارهای قانونی این شوراست و اصولا به‌کارگیری الفاظی چون مخالفت یا موافقت شورای نگهبان با مصوبات، اشتباهی برآمده از ناآشنایی گوینده با مبانی حقوقی تلقی می‌شود.

ای‌کاش این نماینده محترم، همان‌طور که درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبارت «مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایراداتی به این طرح وارد کرده است» را به کار برده است، درباره شورای نگهبان نیز از ادبیات حقوقی و قانونی بهره می‌گرفت‌، نه اینکه اعلام نظر شورای نگهبان درباره یک مصوبه در سال‌های گذشته را به منزله مخالفت یا موافقت با این مصوبه تلقی کند.

انتظار این است که رسانه‌ها و افراد اولا از پیش‌داوری درباره نظرات شورای نگهبان خودداری کنند و در صورتی که قصد اظهارنظر درباره تصمیم این شورا را دارند، با ادبیاتی حقوقی و نه سیاسی، به اظهارنظر بپردازند.

درباره «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» نیز مانند سایر مصوبات، شورای نگهبان در موعد قانونی و بر اساس وظایف قانونی عمل خواهد کرد و همچون گذشته به منظور دفاع از حقوق مردم شریف ایران اسلامی، به پاسداری از احکام دین مقدس اسلام و قانون اساسی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان