اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1396 - 23:36   |   کد مطلب: 28847
رئیس جمهور فرانسه در آستانه سفر وزیر خارجه‌اش به تهران، در تماسی تلفنی با رئیس جمهور ایران ضمن تأکید بر حفظ برجام، خواستار بررسی مسائل فراتر از آن مثل برنامه موشکی و فشار تهران بر سوریه شد.

به گزارش صبح الوند،به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «امانوئل ماکرون» در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی، خواستار اعمال فشار تهران بر دولت سوریه شد تا به گفته او، آنچه آن را حملات بی‌رویه به غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق نامید، متوقف شود.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این بیانیه‌ اعلام کرد که ماکرون در این گفت‌‌وگو بر «مسئولیت ویژه ایران» به خاطر ارتباط با دولت سوریه و در زمینه اجرای آتش‌بس‌های انسان‌دوستانه مطرح شده از سوی سازمان ملل متحد تاکید کرده است.

بر این اساس، دو رئیس جمهور ایران و فرانسه توافق کرده‌اند در روزهای آینده با همکاری با هم نتایج فعالیت‌های سازمان ملل متحد در ارتباط با دولت سوریه و کشورهای اصلی درگیر در این بحران و کمک‌های لازم به غیرنظامیان و اجرای آتش‌بس را به دست آورند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه آمده که ماکرون در این گفت‌‌وگو مجددا پایبندی پاریس به اجرای توافق هسته‌ای را به حسن روحانی اعلام کرده است.

ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی خواهان رسیدگی به موارد خارج از توافق هسته‌ای و پاسخ‌های روشن از جانب ایران به ویژه نگرانی‌های مربوط به برنامه موشکی و موارد امنیتی منطقه‌ و همچنین ایفای نقش سازنده از سوی ایران در تنش زدایی و رفع بحران‌های موجود شد.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در آستانه سفر به تهران گفت که ایران باید به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم های احتمالی مواجه خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «ژورنال‌ دودیمانش» گفت: «برنامه‌های موشک بالستیک هستند که (موشک‌ها) می‌توانند چندین هزار کیلومتر برد داشته باشند. چنین چیزی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و فراتر از نیاز تهران به دفاع از مرزهای خود است.»

 منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان