اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. اسفند 1396 - 8:15   |   کد مطلب: 28829
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد:
اجرای طرح کتابخانه‌گردی در 10 کتابخانه عمومی استان همدان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در 10 کتابخانه عمومی استان به مناسبت 17 اسفندماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش صبح الوند، دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، از برگزاری برنامه طرح کتابخانه‌گردی در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: در 17 اسفندماه به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در طرح کتابخانه‌گردی پذیرای علاقمندان در کتابخانه‌های عمومی استان خواهیم بود که پیش‌بینی شده که از مسوولان استانی و کشوری به ویژه گروه‌های مرجع و نخبگان در این برنامه دعوت شوند.

 

دکتر زارعی با بیان اینکه «در استان همدان 10 کتابخانه به صورت ویژه آماده پذیرایی از علاقه‌مندان خواهند بود»، خاطرنشان کرد:‌ امسال مصوبه‌ای با عنوان «سند ترویج کتاب و کتابخوانی» تصویب شده تا دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: از این رو کتابخانه‌های عمومی به عنوان دستگاهی که در این حوزه نقش پررنگی دارند و می‌توانند در تحقق این سند موثر باشند، طرح‌های مختلفی را پیشنهاد و اجرا کرده‌اند که طرح کتابخانه‌گردی یکی از آنهاست.

 

دکتر زارعی، با بیان اینکه «در روز کتابخانه‌گردی به تمام کسانی که علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها باشند، کارت عضویت رایگان کتابخانه اعطا خواهیم کرد»، افزود: کتابخانه‌گردی طرح جالبی است که قطعاً موجب افزایش مخاطبان کتابخانه‌ها و افزایش توجه بیشتر به کتابخانه‌های عمومی و خدمات مختلف فرهنگی این مجموعه‌ها خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته به مناسبت سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی مراسم‌‌های مختلفی برگزار می‌شد و امسال نیز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح کتابخانه‌گردی مورد توجه قرار گرفته است، گفت:‌ با اجرای این طرح افراد کتابخوان و کسانی که فرصت توجه به کتاب و کتابخوانی ندارند، حداقل می‌توانند یک روز سری هم به کتابخانه بزنند و از نزدیک با این فضای فرهنگی آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان