اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. اسفند 1396 - 12:30   |   کد مطلب: 28763
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان خبر داد:
افزایش ۲ برابری بودجه آموزش شهروندی شهرداری همدان
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان از افزایش ۲ برابری بودجه آموزش شهروندی شهرداری همدان خبرداد و گفت: ۷۰ میلیارد ریال از بودجه فرهنگی شهرداری همدان به مقوله آموزش شهروندی اختصاص یافت.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، رضوان سلماسی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مسائل فرهنگی، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همدان در دور پنجم تلاش دارد در راستای پیروی از منویات رهبری در سال‌های آینده بودجه شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهد

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیارد تومان برای بودجه فرهنگی در حوزه آموزش شهروندی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: به همت شورای اسلامی شهر همدان در دور پنجم، موفق شدیم بودجه فرهنگی شهرداری همدان  در حوزه آموزش شهروندی را به حدود ۲ برابر برسانیم.

سلماسی با تأکید بر اینکه شورای شهر همدان فراگیر شدن آموزش شهروندی را در برنامه قرار داده، گفت: یکی از وظایف مدیریت شهری ارائه آموزش شهروندی است تا شهروندان با وظایف متقابل خود در حوزه مدیریت شهری آشنا شوند و مشارکت و همکاری در راستای کمک به مدیریت بهتر شهر، افزایش یابد.

به گفته وی، هدف اصلی از آموزش شهروندی، آماده‌سازی شهروندان برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است؛ بنابراین یک جامعه پویا به شهروندان فعال متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و ارزشی خود نیاز دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به تشکیل کمیته آموزش شهروندی در مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: این مهم به منظور بهره‌مندی از نظر متخصصان این حوزه خواهد بود تا به صورت هدفمندتر آموزش‌های خود را به مردم ارائه دهند.

سلماسی از تصویب کلیات سند راهبردی آموزش شهروندی در این کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد همه امور آموزش شهروندی به صورت منسجم‌تر از قبل برگزار پیش برود که در نتیجه خروجی آن به منفعت مردم و شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش شهروندان وظیفه ظرفیت‌سازی و توانمندسازی آن‌ها را میسر می‌کند؛ افزود: در همه کشورهای در حال توسعه، آموزش را کلید پیشرفت فردی و عامل اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در نظر بگیرند.

سلماسی با تأکید بر اینکه در اقدامات فرهنگی به کار علمی نیاز است، افزود: انتظار می‌رود به کمک یکدیگر، جریان و حرکتی را در شهر ایجاد کنیم که پس از پایان ۴ سال خدمت، اثر آن در سطح شهر مشاهده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه در ابعاد فردی، اجتماعی و سازمانی گفت: این امر یکی از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر مورد توجه جوامع مختلف برای بهبود زندگی عمومی و ایجاد صلح و امنیت در اجتماع شهری و ایجاد شادابی و پیشرفت در جامعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان