اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. اسفند 1396 - 12:00   |   کد مطلب: 28750
نائب رییس اتحادیه آجیل و خشکبار خبر داد:
افزایش ۱۵درصدی قیمت آجیل و خشکبار همدان در شب عید
نائب رییس اتحادیه آجیل و خشکبار از افزایش ۱۵درصدی قیمت آجیل و خشکبار در شب عید به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا همزمان با نوسانات قیمت دلار قیمت جنس های وارداتی از جمله آجیل و خشکبار نیز افزایش پیدا می کند.

براتعلی فراهانی در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به افزایش ۱۰درصدی آجیل و خشکبار نسبت به شب چله گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد افزایش قیمت داشته است.

 

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با بیان اینکه در واردات بادام هندی با یک مقدار محدودیت روبه رو هستیم گفت: به دلیل اینکه تولید داخلی نداریم واردات به استان نیز بر اساس نیاز مردم تامین می شود.

 

وی با بیان اینکه بازار آجیل و خشکبار از ۲۰اسفند ماه اشباع می شود و مردم شروع به خرید می کنند افزود: در این راستا عرضه و تقاضا با هم همخوانی دارد اما به دلیل افزایش قیمت میزان خرید مردم کاهش یافته و مردم به اندازه توان خود خرید می کنند.

 

فراهانی از افزایش ۱۵درصدی قیمت آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد  و عنوان کرد: دلیل این افزایش قیمت نوسانات افزایش قیمت دلار خواهد بود به گونه ای که هر زمان دلار افزایش داشته باشد جنس های وارداتی نیز با افزایش قیمت روبه رو خواهند شد.
 

وی با بیان اینکه بادام هندی مورد نیاز داخل از کشورهای تایوان و هند  وارد می شود اعلام کرد: هر کیلو بادام هندی ۷۰تا۸۵هزار تومان در بازار عرضه می شود.

 

نائب رییس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان همچنین به واردات بادام درختی از کشورهای آمریکای جنوبی  اشاره کرد و گفت: بادام زمینی داخلی آستان اشرفیه کیلویی ۲۵هزار و وارداتی نیز کیلویی ۱۳هزار تومان بفروش می رسد.

 

وی قیمت هر کیلو پسته براساس درجه بندی را ۳۵تا۸۰هزار تومان اعلام کرد و گفت: در اسن راستا نیز نخود مرغوب با قیمت ۱۶تا۱۷هزار و و هر کیلو کشمش نیز با قیمت۱۰تا۱۸هزار تومان در بازار عرضه می شود.

 

فراهانی در پایان با تاکید بر اینکه با تخلف کنندگان این صنف به صورت جدی برخورد خواهیم کرد یادآور شد: گشت های بازرسی سازمان تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر روز  بصورت ویژه این صنف را رصد خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان