اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1396 - 23:55   |   کد مطلب: 28743
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان از نظر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک است گفت: صنعت مرغ تخم‌گذار در کشور با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدرضا خدابنده‌لو امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود مشکلات کشور در صنعت طیور خوشبختانه وضعیت پرورش طیور استان امسال به مراتب از سال‌های گذشته بهتر است.

وی اعلام کرد: در استان همدان 525 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه داریم که ظرفیت هر دوره 9 میلیون و 500 هزار قطعه است ضمن اینکه43  واحد مرغ تخم‌گذار در استان فعال است که یک میلیون 650 هزار قطعه ظرفیت دارند.

خدابنده‌لو افزود: 19 واحد مرغ مادر گوشتی و یک واحد مرغ مادر تخم‌گذار19 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 450 هزار قطعه و یک واحد مرغ مادر تخم گذار با 30 هزار قطعه ظرفیت در استان فعالیت می‌کند.

افزایش 16 درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در بخش واحدهای مرغ گوشتی امسال تا پایان بهمن‌ماه 16 درصد نسبت به سال گذشته جوجه ریزی افزایش داشته‌ایم افزود: سال گذشته در بخش مرغ گوشتی 48 هزار تن و درمجموع نیز 54 هزار تن تولید گوشت مرغ داشته‌ایم.

خدابنده لو بیان کرد: در رابطه با واحدهای تخم‌گذار امسال 35 درصد پولت ریزی داشته‌ایم که به همین میزان افزایش تخم‌مرغ خواهیم داشت ضمن اینکه سال گذشته 9 هزار و 313 تن تخم‌مرغ در همدان تولید شد که 15 هزار تن در کل استان تولید تخم‌مرغ داشتیم و امسال افزایش 35 درصدی تولید تخم مرغ در همدان را انتظار داریم.

همدان از نظر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک است

وی با بیان اینکه استان‌های تولید انبوه دچار مشکل شدند ولی در استان همدان ازنظر آنفلوانزا پاک است عنوان کرد: چند استان در کشور مثل آذربایجان شرقی خراسان رضوی البرز قزوین تهران و قم و اصفهان که قطب تولید تخم‌مرغ کشور هستند و همدان استانی میانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: نظر وزارتخانه این است که با تغییر کاربری مرغ گوشتی به مادر کسری کشور را جبران کنیم. ضمن اینکه در زمینه مرغ‌های مادر که تولید جوجه یک روزه دارند خوشبختانه حدود 70 درصد ظرفیت فعال است و از 450 هزار ظرفیت 301 هزار فعال است که در استان سه واحد رزرو جوجه مادر دارند که تا آخر فرودین ماه فعال می‌شوند.

خدابنده لو بیان کرد: سال گذشته 12 میلیون قطعه جوجه گوشتی و امسال در طول نه ماه 16 میلیون و 500 هزار قطعه تولید جوجه گوشتی داشتیم

 صنعت مرغ تخم‌گذار در کشور با توجه به آنفلوانزا وضعیت خوبی ندارد

وی با بیان اینکه 360 هزار قطعه در چهار واحد پرورش پولت جوجه‌ریزی انجام می‌شود و پولت‌ها در حال پرورش است، تصریح کرد: صنعت مرغ تخمگذار در کشور با توجه به وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان وضعیت خوبی ندارد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: درزمینهٔ تأمین گوشت مرغ در استان با افزایش تولیدمواجه هستیم که برای تأمین مرغ آخر سال به صورت گرم مشکلی وجود ندارد و شرکت پشتیبانی نیز به اندازه کافی مرغ منجمد ذخیره دارد که در صورت وجود مشکل و اختلاف قیمت توزیع می‌کند.

90 درصد نهاده‌های طیور در کشور وارداتی است

خدابنده لو با اشاره به اینکه در بخش تأمین نهاده‌ها 90 درصد نهاده‌های طیور در کشور وارداتی است، اعلام کرد: با توجه به نوسانات ارز در ماه‌های اخیر نهاده‌های طیور دچار تغییرات قیمت شده و افزایش قیمت داشته است.

وی بیان کرد: تعداد تولید کننده بیشتر از مصرف‌کننده است و وزارت جهاد کشاورزی از دو یا سه سال پیش ابلاغ کرده که در صنعت طیور هم در بخش مرغ مادر و هم در بخش مرغ صنعتی مازاد ظرفیت داریم و ارائه مجوز ممنوع بوده و برای سال‌های آینده این روال ادامه دارد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در صنعت طیور برای آینده به اندازه کافی سرمایه گذاری شده گفت: ارائه مجوز برای واحد تولید بلدرچین، کبک، شتر مرغ و بوقلمون آزاد است و اکنون ظرفیت خالی در این حوزه‌ها وجود دارد.

خدابنده لو گفت: از 525 واحد مرغداری در استان همدان 80 درصد فعال و 20 درصد تعطیل است و برنامه‌ریزی شده تا سرمایه گذار از خارج استان پیدا شود و برای رفع مشکل صنعت مرغ تخم گذار اقدام شود ضمن اینکه به واحدهای گوشتی متقاصی به صورت دوره ای مجوز مرورش پولت داده می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان