اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1396 - 17:46   |   کد مطلب: 28715
نمایشگاه مشاغل خانگی در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی استان همدان از 2 تا 7 اسفندماه در سالن زیرین نمایشگاه آماده ارایه محصولات هستند.
مشاغل خانگی

به گزارش صبح الوند، دکتر احمد توصیفیان مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان درآیین افتتاحیه سومین نمایشگاه مشاغل خانگی استان همدان گفت :در دنیای حاضر اهمیّت دادن به نقش زنان در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ای اجتناب ناپذیر است و در عرصه ی جهانی ضروری ترین تدبیر ایجاد فرصت های مناسب و واقعی از طریق ساماندهی مشاغل برای نیروی انسانی به ویژه زنان می باشد.

 

وی افزود: از طریق مشاغل خانگی بستر مناسب برای توانمندسازی زنان و دختران فراهم می شود و این نوع کسب و کارها نقش قابل توجهی در ثروت و رشد اقتصادی یک جامعه و توسعه سرمایه های  اجتماعی آن دارند و به زعم برخی اندیشمندان فرصت های کسب و کارخانگی باعث خوداشتغالی در راستای رفع کاستی ها و تأمین نیازهای محلی یک اقتصاد گردیده وراه را برای توسعه پایدار اقتصادی هموار می نماید.

 

دکتر توصیفیان اظهار کرد:‌ مشاغل خانگی یکی از انواع مهم کسب و کار، به ویژه در جوامع پیشرفته و صنعتی است. مشاغل خانگی به‌طور عمده‌ به آن دسته از عملیات تجاری گفته می‌شود که در گام نخست در یک اقامتگاه خصوصی انجام‌ می‌شوند و براساس یک واحد خانگی شکل گرفته است .

 

وی با بیان اینکه این مشاغل عمدتاً جزو مشاغل کوچک به حساب می‌آیند و در زمره اشتغالات کاربر هستند و نه سرمایه‌برایشان ادامه داد : در ایران به دلیل درصد بالای بیکاری به‌ویژه در زنان تحصیل‌کرده- حدود 60 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه زنان هستند و حدود 30 درصد آنان در بازار کار جذب شده‌اند- کسب و کار خانگی با توجه به پیامدهایش می‌تواند تأثیرات مثبت بسیاری چون افزایش تولید ملی، کاهش بیکاری، افزایش زمانی که افراد در خانه و در کنار خانواده‌شان صرف می‌کنند، استقلال شغلی و...داشته باشد

 

وی تصریح کرد :اولویت برای حضور در این نمایشگاه برای زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و تعاونی‌ها تعریف شده است.

 

احمد توصیفیان اظهار کرد: از سال 90 تاکنون  بیش از 37 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.                                                      

 

وی افزود:از سال 1390 تاکنون در مجموع 144میلیارد و 270 میلیون تومان به استان همدان در زمینه مشاغل خانگی ابلاغ اعتبارشده است که تعداد 14 هزارو 123 نفر از تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی برخوردار شده اند.                                                                                                                                             

 توصیفیان اضافه کرد: 352رشته مشاغل خانگی داریم که در سالجاری حدود  20میلیارد تومان تسهیلات اعتبار ابلاغ شده که 6/16 به بانکهای استان ابلاغ شده ازابتدای دیماه تاکنون  مبلغ  5/6میلیارد تومان  تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.                                                

 

وی افزود: تعداد 872 نفر از این تسهیلات طی دوماه اخیر بهره مند شده اند که طی یکسال 3800  مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان صادر  شده است.

 

وی تصریح کرد: واحدهای موجود از مرحله آموزش تا فروش را دنبال می‌کنند که بیشتر در حوزه صنایع دستی ،قالی بافی ،طرح های جهاد کشاورزی،فعالیت می‌کنند

 

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر  بحث ارتقاء و توانمندسازی بانوان خانه‌دار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانندبرای فروش محصولات تولیدی خود  به بازار وصل شوند که یکی از این راهها بحث نمایشگاههای مختلف فصلی ومحلی در طول سال است.

 

شایان ذکر است سومین  نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی بانوان با حضور مهندس رضا قیاسی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع انسانی  استانداری همدان  وخانم دکتر دوروزی مشاور استاندار ومدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری همدان و دیگرمقامات ومسولین استان افتتاح وکار خود را آغاز کرد.

 

نمایشگاه مشاغل خانگی در محل دایمی نمایشگاههای  بین المللی استان همدان از 2 تا 7 اسفندماه در سالن زیرین نمایشگاه آماده ارایه محصولات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان