اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1396 - 23:41   |   کد مطلب: 28704
معاون درمان علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۴۲ مرکز متادون‌تراپی در استان همدان با بیمه‌ها قرارداد منعقد می‌کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدرضا عبادیان عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در مورد اقدامات درمان و پیشگیرانه در حوزه موادمخدر اظهار داشت: در حوزه درمان تقریباً هرماه یک جلسه در کمیته درمان برگزار شده است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان نگهدارنده هیچ گونه آماری از افراد تحت درمان و کسانی که متادون تراپی می‌شدند نداشتیم، افزود: برای اولین بار در سطح کشور در استان همدان سامانه برای ثبت اطلاعات افراد تحت درمان و ارائه خدمات به آن‌ها راه‌اندازی شد. 

عبادیان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در کمیته‌های درمان موادمخدر حضور فعال دارند، عنوان کرد: به برنامه‌های کمیته درمان همواره توجه ویژه شده و در حوزه آموزش نیز اقدامات خوبی انجام شده است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه برخی مراکز متادون تراپی در حوزه بیمه افراد تحت درمان اطلاع نداشتند و یا در این راستا کوتاهی می‌کردند، تصریح کرد: کلیه مراکز متادون‌تراپی به بیمه معرفی شدند و 142 مرکز متادون تراپی نیز با بیمه‌ها قرارداد منعقد می‌کنند و افراد تحت درمان در مراکز ماده 16 با دفترچه بیمه متادون دریافت می‌کنند. 

عبادیان با اشاره به اینکه معاونت درمان علاوه بر متادون تراپی با کمک روانشناسان به دنبال کمک به معتادان برای ترک اعتیاد است، ابراز کرد: برگزاری کارگاه آموزشی فرزندپروری با تمرکز بر روی موادمخدر و پیشگیری در قالب 480 عنوان کلاس برای یک‌هزار و 700 نفر از جمله برنامه‌های علوم‌ پزشکی است. 

وی با بیان اینکه آموزش‌های پیشگیری از مصرف موادمخدر در قالب 100 عنوان کلاس از دیگر برنامه‌های معاونت درمان در حوزه پیشگیری ومبارزه با موادمخدر است، اظهار داشت: برای یک‌هزار و 80 نفر از رابطان بهداشتی که از نیروهای مردمی هستند و به صورت رایگان کار می‌کنند، دوره‌های آموزشی برگزار شد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید بر اینکه جلسه مهارت‌های زندگی برای 500 نفر از خانواده‌های معتادان و زنان مطلقه بدون سرپرست برگزار شده است، بیان کرد: دوره‌های آموزشی مهارت نه گفتن برای 365 جوان برگزار شده است. 

عبادیان با اشاره به اینکه در حوزه درمان بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار صرف شده است، عنوان کرد: بیمه‌ها و بهزیستی در راستای درمان معتادان کمک ویژه‌ای در کمیته درمان هستند. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان