اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. بهمن 1396 - 13:12   |   کد مطلب: 28668
مديرعامل انجمن ديابت همدان خبر داد
راه‌اندازی «اتوبوس دیابت» در همدان
مديرعامل انجمن ديابت استان همدان از راه‌اندازی «اتوبوس دیابت» در همدان خبر داد.
اتوبوس دیابت

به گزارش صبح الوند، ناهید کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از راه‌اندازی «اتوبوس دیابت» در همدان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه «اتوبوس دیابت» در شهر همدان راه‌اندازی خواهد شد که هدف آن آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت خواهد بود، گفت: این اتوبوس در سطح شهر گشته و اقدامات غربالگری و آموزش در مورد دیابت را در برنامه خواهد داشت.

مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان با بیان اینکه هنوز در مراحل اولیه انجام اقدامات هستیم و مشخص نیست چه زمان آن را راه‌اندازی کنیم، افزود: به منظور ترویج فرهنگ سلامت این اقدام در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به دیابت که از بیماری خود اطلاعی ندارند، بیان کرد: ارائه خدمات مطلوب درمانی و آموزش به افرادی که با بیماری دیابت مواجه هستند در راستای پیشگیری از این بیماری مورد هدف است.

کوثری با تاکید به اینکه اتوبوس دیابت در پارک‌ها، میادین اصلی شهر و مکان‌های تجمع شهروندان مستقر شده و خدمات مشاوره تغذیه، غربالگری تست قند خون، نحوه تزریق انسولین و فشارخون را به مراجعین ارائه خواهد داد، افزود: این اتوبوس به صورت یک مرکز مشاوره طراحی شده که پزشک، پرستار، مشاور و کارشناس خدمات متعدد را به صورت رایگان به مراجعین ارائه می‌‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان