اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. بهمن 1396 - 12:39   |   کد مطلب: 28663
معاون فرماندار همدان مطرح کرد
«تریاک»، بیشترین ماده‌مخدر مصرفی در همدان
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه از گذشته تا کنون تغییر خاصی در نوع مصرف موادمخدر در استان نداشته‌ایم، گفت: تریاک بیشترین ماده‌مخدر مصرفی در استان محسوب می‌شود.
مواد مخدر همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، علی‌اصغر ناظری‌پور صبح امروز در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، با اشاره به اینکه شرایط همدان در حوزه مصرف موادمخدر روند مناسبی دارد، افزود: همان در چندین سال گذشته همواره جزء آلوده‌ترین شهرها بوده اما اکنون جزء استان‌های متوسط به پایین است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر ادامه داد: این افراد در سال‌های اخیر گام‌های مناسبی در این زمینه برداشته‌اند.

ناظری‌پور با اشاره به افزایش تولید موادمخدر در افغانستان از 4 هزار تن به 9 هزار تن، خاطرنشان کرد: به هر میزانی که تولید بیشتر باشد، میزان مصرف نیز افزایش می‌یابد اما خوشبختانه در سالجاری کشفیات خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

وی بر لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی و مسأله اعتیاد در میان دانش‌‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: این به مفهوم ناامن بودن محیط مدرسه نیست بلکه باید آموزش‌ها از این مقطع آغاز شود چرا که حساسیت سن آنها ایجاب می‌کند که در معرض آسیب باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد ما در مبارزه با موادمخدر تغییر کرده و توجه خود را به دانش‌آموزان و محیط تحصیلی آنها معطوف کرده‌ایم.

معاون فرماندار همدان با اشاره به اینکه اکنون آگاهی خانواده‌ها در زمینه اعتیاد بالا رفته است، افزود: در گذشته والدین به هنگام دیدن موادمخدر نزد فرزندان خود، انفعالی برخورد می‌کردند اما اکنون نسبت به چگونگی رفتار با این کودکان آگاه هستند.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ مدرسه‌ای در شهرستان همدان موادمخدر مصرفی گُل کشف نشده است و هیچ مسأله خاصی در میان دانش‌آموزان قهاوند از منظر اعتیاد و فروش مواد نداشته‌ایم، افزود: در پاییز امسال در بخش شراء شاهد شروع به کشت گُل بودیم که مسئولان به موقع ورود کرده و از کشت آن جلوگیری کردند.

ناظری‌پور با بیان اینکه شیوع مصرف موادمخدر گُل کشوری است، یادآور شد: بر اساس رصدهای مختلفی که از مدارس استان داشتیم، شیوع مصرف موادمخدر گُل در استان وجود ندارد.

وی از شناسایی تمامی خُرده‌فروشان و عمده‌فروشان موادمخدر در همدان خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با استان‌های دیگر در زمینه مبارزه با موادمخدر وجود دارد و به صورت جزیره‌ای در این زمینه برخورد نمی‌شود.

ناظری‌پور گفت: زمان آزمون و خطا در مبارزه با موادمخدر کاهش یافته و کشور به تجربه موفق اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر قدرت نه گفتن در میان جوانان ما وجود داشته باشد به طور قطع مشکلات و آسیب‌های بعدی رخ نمی‌دهد؛ مردم به آینده و پیشرفت کشورامیدوار هستند و مسائل را بسیار آگاهانه رصد می‌کنند.

معاون فرماندار همدان در ادامه بر لزوم پاکسازی و مراقبت از مناطق گردشگری استان تأکید کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن پیک گردشگری باید به این مناطق توجه ویژه شود.

وی در پایان تصریح کرد: مردم با راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همیشه در صحنه حضور دارند و همدلی، وحدت، نشاط و امیدواری خود را به آینده کشور اعلام کردند، البته باید نسبت به وضعیت اقتصادی مردم حساسیت داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان