اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1399 - 0:49   |   کد مطلب: 28589
رئیس مرکز تحقیقات ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان در تحقیق جدید در مورد کاربرد prp در بیماران با تخمدان ضعیف به ناباروران امید بخشید.

به گزارش صبح الوند، دکتر مرضیه فریمانی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه همدان، از کشف راه‌حل جديد در درمان ناباروري بیماران با تخمدان ضعیف در همدان برای نخستین‌بار در جهان خبر داد و اظهار کرد: در این تحقیق جدید که به تازگی در مرکز ناباروری همدان انجام شده، در بیمارانی که چندین‌بار در سیکل‌های ivf قبلی تعداد تخمک مناسب نداشته‌اند یا اصلا پاسخ نداده‌اند از تزریق prp در تخمدان زیر هدایت سونوگرافی استفاده شد.

وی افزود: از ۱۲ بیماری که پس از استفاده از این روش برای بارداری مجدد تلاش کردند، یک مورد خودبخودی پس از دوبار ivf ناموفق با یک تخمک و مورد دیگر بارداری پس از ۱۰ بار ivf  ناموفق که حداقل سه نویت آن بیمار در سیکل‌های تحریک شده اصلا تخمکی نداشته منجر به استحصال پنج تخمک مناسب و تشکیل جنین و باروری موفق شده است.

فریمانی با بیان اینکه در پنج مورد از ۱۲  بیمار مورد تحقیق ارتقاء در آزمایشات مربوط به ذخایر تخمدان(amh) را نسبت به قبل از تزریق دیده شد، یادآور شد: این روش امیدواری را در زمینه درمان اینگونه از بیماران فراهم کرده همچنین باوری را که تکثیر سلول‌های زایا را منحصر به دوران جنینی می‌داند را دگرگون کند.

به گزارش ایسنا؛ امید است این تحقیق طعم شیرین مادر شدن را به تمامی بیماران در آروزی داشتن فرزند را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان