اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. بهمن 1396 - 12:19   |   کد مطلب: 28581
فیلمنامه نویس مطرح کشورمان با بیان اینکه فیلم سینمایی "به وقت شام" یک اثر خوب، قدرتمند و با غیرت است که حقیقت مقاومت را نشان میدهد گفت: : استاد در این فیلم افراد را قانع می کند که با یک سینمای جدی روبه رو هستند سینمایی که نمی خواهد خنثی باشد و بی تفاوت از کنار مسائل عبور کند.

سید ناصر هاشم زاده محقق، نویسنده و فیلمنامه نویس مطرح کشورمان در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه فیلم سینمایی "به وقت شام" یک اثر خوب، قدرتمند و با غیرت است گفت: این اثر فیلمی است که از سر  درد و رنج حرکت غیرتمندانه ایرانی ها بویژه در دفاع از حقیقتی که در سوریه حس می شود  را با عنوان حقیقت مقاومت به ما نشان می دهد.

 

این فیلمنامه نویس مطرح کشورمان  با تاکید بر اینکه استاد ابراهیم حاتمی کیا  در کار سینمایی بسیار توانا و توانمند است افزود: استاد در فیلم سینمایی به وقت شام افراد را قانع می کند که با یک سینمای جدی روبه رو هستند سینمایی که نمی خواهد خنثی باشد و بی تفاوت از کنار مسائل عبور کند.

 

*استاد حاتمی کیا آثار خود را بصورت غیرتمندانه پیش برده است

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه استاد حاتمی کیا تاکنون آثار خود را بصورت غیرتمندانه پیش برده است بیان کرد: این فرد  هیچ وقت در برابر مسائل اجتماعی و سیاسی بی تفاوت نبوده به گونه ای این بی تفاوت نبودن در تمام آثار استاد این کارگردان مشاهده می شود.

 

هاشم زاده با اشاره به اینکه این فیلم از نظر فیلم نامه ممکن است از یکسری مسائل و مشکلات برخودار باشد افزود: ولی  از نظر اجرا و قدرت کارگردانی باید به عوامل این اثر تبریک گفت و تماشای این فیلم را نیز به همگان توصیه میکنم .

 

وی  با انتقاد از  کسانی که فیلم سینمایی به وقت شام که یک اثرارزشمنداست را کمدی می دانند افزود: این افراد یا کمدی را نمی شناسند یا مغرض هستند و از روی اغراض چنین سخنانی می گویند.

 

  این منتقد سینما با اشاره به اینکه ابراهیم حاتمی کیا یک کارگردان تراز اول در صحنه ی فیلم سازی ایران است خاطر نشان کرد: دشمنی ها نسبت به این استاد کم نیست به طوریکه از جمله علت های این مهم جبهه گیری های این فرد است.

 

وی با بابیان اینکه استاد ابراهیم حاتمی کیا در موقع اخذ جایزه خود را یک فیلم ساز وابسته و حکومتی دانسته است افزود:  باید این را اضافه کرد که اگرچه این استاد در حاکمیت جمهوری اسلامی است و به کمک این حاکمیت آمده اما زبان انتقادی ایشان نیز در اثر هایشان باید لحاظ شود.

 

*استاد حاتمی کیا را فردی ازاده میدانم

 هاشم زاده با تاکید بر اینکه استاد حاتمی کیا را یک فرد آزاده می دانم ابراز کرد: در این راستا باید گفت فیلم های این هنرمند به دل می نشیند و با وجود تمام تبلیغاتی که علیه ایشان وجود دارد فیلم هایشان این همه تماشا گر دارد.

 

وی با اعلام اینکه مافیایی در صحنه ی سینمای ما وجود دارد افزود: هر کس همچون حاتمی کیا به تعهداتی  پایبند باشد مورد یورش قرار می دهد و ما باید قدر این فیلم ساز را بیش از این ها بدانیم.

 

 

این فیلمنامه نویس مطرح کشورمان با بیان اینکه استاد ابراهیم حاتمی کیا یک شخصیت فعال، به روز است اضافه کرد: گاهی به دلیل اینکه استاد شخصا در مورد مسائل موضع گیری می کند، تنش هایی برایشان ایجاد می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه این شخصیت در حوادث گوناگون اجتماعی فردی  بی تفاوت نیست افزود: این کارگردان سینما سعی می کند آن مسائلی که در جامعه در می یابد را در فیلم ها و همچنین  در جهت ایدئولوژی و عقیده خود از آن ها استفاده کند

 

وی در پایان در خصوص فیلم سینمایی تنگه ابو قریب با بیان اینکه این فیلم یک فیلم شریف، بسیار خوب و تماشایی است وفیلم ساز نیز به خوبی توانسته است مقاومت رزمنده ها را نمایش دهد اما یک اثر بدون قهرمان است عنوان کرد: این اثر یک کار خوب از لحاظ ساختاری است اما اینکه چرا داوران دو بار به این فیلم جایزه می دهند قابل تامل و جای بحث دارد و این در حالی است که مقاطعی از فیلم به دلیل تکرار چند صحنه خسته کننده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان