اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1396 - 13:28   |   کد مطلب: 28524
كارشناس آمار و آنفورماتيك مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان خبر داد:
فوت 8 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان همدان /70درصد تماس های اورژانس مزاحمت های تلفنی هستند
كارشناس آمار و انفورماتيك مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي همدان از مسمومیت 107 نفر بر اثر گازco2 طی 10 ماه گذشته از سالجاری خبر داد و گفت: در این راستا نیز 8 نفر جان خود را از دست داده اند.
مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان

مجتبی دانشگری در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه طی ده ماه گذشته از سال 96،8 نفر بر اثر مسمومیت با گاز co2 جان خود را از دست داده اند تعداد مصدومین با گاز مونوکسید کربن را 107 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 2 درصدی همراه بوده است به گونه ای که در این راستا تعداد مصدومین مدت مشابه سال گذشته 130 نفر بوده است.

 

وی در ادامه با اعلام اینکه از تعداد مصدومین یاد شده 45 نفر در شهرستان همدان و 8 نفر از بهار بوده است عنوان کرد: در این راستا 2 نفر در شهرستان کبودرآهنگ ، 8 نفر در اسدآباد،24  نفر در رزن، 8 نفر در نهاوند و در شهرستان های فامنین و رزن 1 نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده است.

 

وی با اشاره به تعداد فوتی های  ناشی از گاز co2 یادآور شد: طی ده ماه گذشته از سال 8 نفر در سه شهرستان همدان، ملایر ونهاوند جان خود را از دست داده اند که این آمار طی مدت مشابه سال گذشته 9 نفر بوده و کاهشی 1 درصدی را نشان می دهد.

 

دانشگری در این راستا به بیان چند توصیه در رابطه با مصدومیت با گاز co2پرداخت و گفت: بیشترین علت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در منزل عدم نصب مناسب دودکش بخاری است که قبل از راه اندازی سیستم گرمایشی لازم است دودکش کنترل شود.

 

وی با بیان اینکه در صورت خراب شدن و بروز مشکل در سیستم های گرمایشی حتما لازم است مشکلات توسط مهندسین فنی برطرف شود بیان کرد:  هر بخاری باید یک دودکش منحصر به خود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مردم باید از روشن کردن سیستم گرمایشی بدون دودکش در منزل و حمام خودداری کنند افزود: بخاری های بدون دودکش هیچ جایگاهی در درون اتاق ها نخواهند داشت.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: شهروندان از قرار دادن دودکش بخاری در مغازه ها خودداری کنند زیرا هیچ تاثیری در گرما نخواهد داشت.

 

دانشگری با تاکید بر اینکه استفاده از لوله های دودکش اکازیونی از لوله به دیوار ممنوع است خاطر نشان کرد: در این راستا باید از لوله های استاندارد استفاده شود و مسیر نصب لوله های دودکش همیشه بصورت مثبت و بالارونده باشد.

 

كارشناس آمار و آنفورماتيك مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي همدان  همچنین داغ بودن لوله و دودکش که تب زندگی نام دارد  را نشان دهنده سالم بودن دودکش دانست و گفت: شهروندان توجه داشته باشند که شعله بخاری حتما باید آبی باشد به گونه ای که در غیر این صورت ممکن است گاز اکسیژن در اتاق کم باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از مسدود کردن تمام روزنه های ورود اکسیژن به منزل خودداری شود خاطر نشان کرد: شهروندان دو روز یکبار سیستم گرمایشی منزل از جمله بخاری و آبگرمکن را کنترل کنند.

 

كارشناس آمار و آنفورماتيك مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي همدان  در ادامه با اعلام اینکه در شهرستان همدان طی 24 ساعت گذشته 570 تماس به اورژانس به ثبت رسیده است افزود: از این تعداد  تنها 250 تماس منجر به ماموریت شده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه 10 مورد از پرونده های مزاحمین تلفنی اورژانس مدام در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری هستند عنوان کرد: آمار مزاحمت های تلفنی در شهرستان همدان به 70 درصد رسیده است که بیشترین مزاحمت های تلفنی به اورژانس در ساعات تعطیلی مدارس اتفاق می افتد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان