اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. بهمن 1396 - 13:40   |   کد مطلب: 28517
مدیر عامل شرکت گاز استان از افتتاح ۱۸پروژه با مبلغ بیش از ۸ میلیارد تومان در ایام الله دهه ی فجر خبر داد و گفت: در این ایام نیز ۸۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

به گزارش صبح الوند، محمد مهدی مهدوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با بیان اینکه همزمان با دهه فجر سالجاری ۱۸پروژه  با بودجه ای بیش از ۸میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه با افتتاح این تعداد پروژه ۱۴روستا به جمعیت ۸۰۰خانوار از توابع شهرستان های ملایر کبودر آهنگ و اسدآباد  از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند اضافه کرد:  در این راستا گاز رسانی به شهرک صنعتی شماره ۲بوعلی همدان، جایگاهCNG شهید قهرمان و احداث خط تغذیه تقویتی فامنین در از جمله اقدامات شرکت گاز استان در ایام الله دهه ی فجر خواهد بود.

 

مهدوی از کلنگ زنی و اجرای عملیات ۴پروژه گازرسانی به روستاهای توابع شهرستان نهاوند، ملایر و تویسرکان با اعتبار ۸۲۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان خبر داد و افزود: در این راستا ۸۵خانوار به تعداد خانوار های بهره مند از گاز طبیعی در استان اضافه خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان با اعلام اینکه تمام شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند یادآور شد: از تعداد ۱هزارو ۴۳روستای دارای سکنه در استان ۱هزارو ۱۱روستا دارای گاز هستند.

 

وی در ادامه نرخ کل خانوار های شهری و روستایی گازدار استان را ۹۹/۹درصد اعلام کرد و گفت: اکنون نیز عملیات گاز رسانی در ۴روستا فعال می باشد.

 

مهدوی با اعلام اینکه از سالجاری تا کنون ۱۰۲کیلومتر خط شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده است عنوان کرد: در این راستا نیز ۲۰۰۰ انشعاب نصب و تعداد ۱۶هزارو ۷۰۰اشتراک نیز توسط شرکت گاز استان پذیرش شده است.

 

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۳هزارو ۵۰۰ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی در استان خبر داد و بیان کرد: تا کنون ۲۴روستا و ۲۴۱واحد صنعتی، کشاورزی جزء و عمده از نعمت گاز برخوردار شده اند.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه با اعلام اینکه تمام روستا های زیر ۱۰خانوار هم از گاز طبیعی برخوردار هستند گفت: ۵۷۸ مشترک در استان وجود دارد که سهم استان همدان از تعداد مشترکین در کشور ۲/۶۷صدم است.

 

مهدوی با اعلام اینکه میانگین مصرف روزانه کشور از گاز طبیعی ۶۸۰میلیون متر مکعب است خاطر نشان کرد: با اجرای طرح محدودیت در گازرسانی نیروگاه شهید مفتح و سه کارخانه از جمله کارخانه سیمان ۱۳/۵میلییون متر مکعب مصرف روزانه استان بوده است.

 

وی همچنین از وجود ۴۳جایگاه CNG در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۲۱میلیون لیتر مصرف این جایگاه ها است استان همدان ۴۸۰هزار لیتر و سهم ۲/۳درصدی را در این راستا در میان جایگاه های CNG در کشکر به خود اختصاص داده است.

 

وی همچنین بیشترین میزان مصرف گاز در استان را در ۱۰بهمن ماه اعلام کرد و افزود: در این راستا میزان مصرف کارخانه سیمان ۲۱هزار متر مکعب و مصرف نیروگاه شهید مفتح ۴۵۰هزار متر مکعب در روز بوده است.

 

وی از رشد ۶/۳ درصدی میزان مصرف در بخش نیروگاهی خبر داد و گفت: سهم نیروگاه از نظر میزان مصرف ۳۴درصد ، بخش صنعتی و نیروگاهی ۴۷درصدو سپس بخش روستایی با مصرف ۳۶۷۵میلیون متر مکعب ۱۲/۷درصد سهم مصرف استان را به خود اختصاص داده است به گونه ای که نشان دهنده ی ۶درصد کاهش است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان با اعلام اینکه ۳۹/۵درصد کل مصرف استان به شهرستان کبودرآهنگ اختصاص پیدا کرده است گفت: پس از آن نیز ۱۸درصد مصرف استان به همدان، ۱۰/۲درصد ملایر، ۸/۹درصد رزن، ۸/۲ درصد نهاوند، ۷درصد بهار و پس از آن ها تویسرکان و اسدآباد با۳/۲ و شهرستان فامنین با ۱/۷درصد کمترین سهم مصرف را از بین ۹شهرستان استان به خود اختصاص داده است.

 

مهدوی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ۱۷۵میلیارو تومان بدهی معوقه  یک وضیعت نامطلوب در  بین دستگاه های خدمات رسان و شرکت های گاز ۳۳استان را دارد گفت: شرکت گاز استان در بخش خانگی ۶۲میلیارد، مراکز و موسسات دولتی ۱۱میلیارد، جایگاه های CNG۲۲میلیارد، در بخش صنعت ۵۸/۶دهم میلیارد بدهی معوقه دارد.

 

وی با اعلام اینکه در بخش های مذهبی از جمله مساجد و حسینیه ها ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بدهی معوقه داریم افزود: بخش تجاری۵/۲دهم میلیارد، بخش های آموزشی ۵/۲دهم میلیارد و بخش مراکز ورزشی نیز شرکت گاز استان ۸۵۰میلیون تومان بدهی معوقه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان