اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. بهمن 1396 - 19:45   |   کد مطلب: 28499
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای‌شهر همدان با بیان اینکه به دنبال تغییر شکل عملکرد ترافیکی بلوار ارم به عملکرد اجتماعی هستیم گفت: پیاده راه شدن بلوار ارم همدان در حد طرح و ایده است.

به گزارش صبح الوند، علی رحیمی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به موضوع پیاده‌راه شدن بلوار ارم اظهار داشت: این طرح یک ایده است که شهردار آن را مطرح کرده است، بلوار ارم اکنون عملکرد ترافیکی دارد و باید این عملکرد ترافیکی به شکلی به عملکرد اجتماعی تغییر یابد.

وی اظهار داشت: در مورد این موضوع باید مطالعات بیشتری انجام بگیرد ولی احتمال این وجود دارد که پیاده راه و باند دوچرخه در بلوار در نظر گرفته شود ضمن اینکه امکان تردد سواری نیز پیش بینی شود که به طرح پیشنهادی و مصوب شده بستگی دارد که در این صورت مراجع ذی صلاح چون کمیسیون ماده 5 نیز باید طرح را بررسی کرده و نظر دهند.

 رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای‌شهر همدان با تاکید بر لزوم قانون محوری تصریح کرد: به نظرم آنچه باید در اجرای پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد احترام به قوانین بالا دستی و برنامه محور بودن است یعنی اگر پروژه‌ای در برنامه آن سال قرار داشت و بودجه آن هم پیش بینی شده بود را باید اجرا کنیم.

رحیمی فر عنوان کرد: ما باید اهمیت اجرای برخی پروژ‌ه‌ها را براساس اسناد بالادستی بسنجیم مثلا در بخشی از قوانین کشور فعالیت‌های مغایر با محیط زیست ممنوع شده است پس حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار می‌گیرد از طرفی در بحث شکوفایی شهری نیز یکی از مولفه‎ها، پایداری زیست محیطی است برهمین اساس باید ببینیم پیاده‌راه‌های بوعلی، اکباتان و 4 خیابان اصلی شهر از این نظرچه وضعیتی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: بر اساس روال امروزی ما باید ضمن توجه به حفظ محیط زیست به سمت تحرک و پویایی شهروندان حرکت کنیم که از این منظر پروژه ساخت پیاده راه‌ در این عرصه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های اصلی شهرسبب ایجاد تحرک و نشاط در شهروندان شده و به نوعی با کاهش ترافیک به حفظ هوای پاک و سرمایه‌های تجدید ناپذیر ملی مانند سوخت های فسیلی کمک می‌کند.

رحیمی‌فر تاکید کرد: در کنار این موضوع پروژه‌هایی مانند ساخت اتوبان، پارکینگ و غیره اشتیاق مردم به استفاده از خودرو که آن‌هم معمولا تک سرنشین استفاده می‌شود را در جامعه افزایش می‌دهد بنابراین وقتی این دست مباحث را کنار هم گذاشته و بررسی می‌کنیم آن وقت اهمیت ساخت پیاده‌راه نیز معلوم می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان