اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1396 - 12:00   |   کد مطلب: 28460
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:
برگزاری 270 گفتمان دینی در همدان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری 270 گفتمان دینی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این گفتمان‌ها در مدارس، حوزه‌ها، مساجد و... برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام فاطمیه یکی از فرصت‌های مناسب به منظور تبیین اشعار دینی است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در این دهه، تصریح کرد: «انقلاب اسلامی انفجار نور بود» نوری که منطقه و جهان را در برگرفته است بنابراین این انقلاب بزرگ باید تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه باید از این دهه به منظور تبیین مبانی و فلسفه انقلاب برای خود و سایر ملت‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: گفتمان‌های دینی یکی از برنامه‌های ویژه در راستای معرفی فلسفه و مبانی انقلاب اسلامی است.

وی از برگزاری 270 گفتمان در نقاط مختلف استان در این دهه خبر داد و افزود: سبک‌ زندگی فاطمی با توجه به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر یکی از موضوعات مهم گفتمان‌های دینی در این دهه خواهد بود.

دشتکی تبیین فلسفه انقلاب را یکی دیگر از موضوعات گفتمان‌های دینی برشمرد و افزود: هدف و بصیرت انقلاب اسلامی باید برای همگان و به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه همه باید به خدمات انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی ارتقای جایگاه علمی و معنوی ملت ایران اسلامی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برخاسته از فرهنگ‌دینی، قرآنی و حسینی بود،تصریح کرد: بیان مبانی انقلاب اسلامی نیز یکی از موضوعات گفتمان‌های دینی در دهه فجر خواهد بود.

وی با بیان اینکه  انقلاب به دلیل نارضایتی مردم تشکیل شد اما دلیل اصلی تشکیل انقلاب اسلامی نهادینه شدن خدا، قرآن و عترت در جامعه بود، تاکید کرد: کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ولایت است و ولایت پذیری باید در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان