اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. بهمن 1396 - 13:37   |   کد مطلب: 28430
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از برگزاری 11 برنامه در شب های دهه ی فجر با عنوان برنامه های لیله القدر انقلاب اسلامی در مساجد دارالمجاهدین همدان خبر داد

حجت الاسلام ناصر نقوی در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به اینکه برنامه های شب های بصیرت درسال های گذشته با نام لیله القدر انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه برگزار می شد افزود:این مهم زمینه ساز بسیاری از حرکت های خودجوش مردمی شد به گونه ای که  بسیاری از مساجد، پایگاه های مردمی و فرهنگی دهه ی فجر را با جدیت بیشتری دنبال کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه  امسال بر اساس دستور نماینده ولی فقیه اصل برنامه از دفتر به مساجد سطح شهر با پراکندگی های  خوب جغرافیایی انتقال داده شده است عنوان کرد: در این راستا برای فرهنگ سازی بیشتر از شب ورود امام تا شب 22 بهمن در 11 مسجد در کنار و گوشه های  شهر 11 برنامه های با عنوان برنامه های لیله القدر انقلاب اسلامی برگزار خواهند شد.

 

حجت الاسلام نقوی با اشاره اینکه عمده مساجدی حاشیه های شهر را مد نظر قرار داده ایم گفت:  این کار برای برخورداری شهرک های اطراف و مناطق محروم و همنشینی مسئولین با آنان انجام شده است.

 

مسئول دفتر امام جمعه همدان ازدعوت و سخنرانی 11 چهره ی سرشناس در این 11 برنامه خبر داد و بیان کرد: میزبانی این برنامه برعهده ی دفتر امام جمعه خواهد بود به گونه ای که همزمان با ورود امام به کشور تا 22 بهمن ماه 11 برنامه در 11 مسجد در سطح شهر و با حضور مهمان های دولتی، مدیران و مسئولین شهر برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به سخنرانی استاد عبد خدایی در مسجد جامع همدان  در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه افزود: در این راستا روز پنج شنبه 12 بهمن نیز آیت الله طاهری خرم آبادی در مسجد المهدی کوی کوثر و جمعه 13 بهمن نیز سردار غدیر نظامی در مسجد شهرک مدرس سخنرانی خواهند داشت.

 

 حجت الاسلام نقوی از سخنرانی  در روز شنبه 14 بهمن در مسجد ولایت کوی چمران خبر داد و گفت: روزهای  شنبه و یکشنبه به ترتیب آقایان امیر خلبان خلیلی در مسجد امام حسین (ع) شهرک مدنی و آیت الله نعیم آبادی در مسجد حضرت رقیه کوی ولیعصر(عج) به سخنرانی می پردازند.

 

وی همچنین به سخنرانی حجت السلام مهدوی اصل در روز شنبه 17 بهمن در مسجد بنی فاطمه شهرک بهشتی اشاره کرد و عنوان کرد: در این راستا روز های شنبه 18 بهمن آیت الله سعیدی در مسجد قمر بنی هاشم کوی جنت و شنبه 19 بهمن نیز سرادر شادمانی در مسجد المهدی (عج) شهرک الوند پس از اقامه نماز در میان مردم و مسئولین به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی همچنین در ادامه به سخنرانی وزیر علوم در روز جمعه 20 بهمن در مسجد قبای استادان اشاره کرد و گفت: شنبه 21 بهمن ماه نیز مهندس چمران در مسجد رسول اکرم (ص) علی آباد فرهنگیان سخنرانی خواهند کرد.

 

 وی در همین راستا با بیان اینکه امید است با برگزاری این گونه برنامه ها ارتباط با صفا و صمیمی بین مردم و مسئولین ایجاد شود ابراز کرد: این حرکت یک حرکت بسیار زیبا است که باعث می شود در آینده نیز مساجد خود این اقدامات را داشته باشند.

 

حجت الاسلام نقوی با اعلام اینکه این برنامه جزء برنامه های دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان است و از برنامه های کمیته مساجد شورای هماهنگی کاملا جدا است عنوان کرد: برنامه ها با حضور مهمان های داخلی، خارجی و مردمی  برگزار می شود که در این راستا مدیریت کار به  مساجد داده شده است.

 

*قدردانی از پیشکسوتان انقلاب در مساجد همدان

مسئول دفتر امام جمعه همدان  با تاکید بر اینکه رنگ و بوی مردمی در برگزاری برنامه ها بسیار جدی است اظهار کرد: در این راستا هر شب با حضور در مساجد از یک پیشکسوت انقلاب، بک پیشکسوت دفاع مقدس و همچنین یک فعال در عرصه ی جنگ نرم تجلیل خواهد شد که خود این مهم یک فرهنگ سازی بسیارخوب خواهد بود.

 

وی در ادامه یاد آور شد:  با توجه به مراجعات مردمی تاکنون بسیاری از مردم از این کار دفتر اعلام رضایت کرده اند.

 

مسئول دفتر امام جمعه همدان در پایان با اعلام اینکه این برنامه ها مساجد مناطق حاشیه شهر از جمله شهرک های شهید بهشتی، شهید مدرس، شهید مدنی، دیزج، پرسی گاز و خضر وبرگزار می شود اظهار کرد: این مهم یک حرکت بسیار جدید، نو و قابل توجه خواهد بود که توجه به مساجد و مسائل این چنینی را بیشتر می کند.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان