اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1396 - 14:37   |   کد مطلب: 28378
هنرمند تجسمی همدان گفت: اغلب مردم شهر ما اطلاعات چندانی از هنرهای تجسمی نداشته و بالطبع آن هم تمایلی به بازدید از گالری‌های هنری را ندارند .

به گزارش صبح الوند، برپایی نمایشگاه آثار تجسم" آتنا زاهدیان" با عنوان « ریتم فریاد» در همدان بهانه شد تا پای صحبت‌های این هنرمند خوش ذوق همدانی نشسته و با او به گفت‌وگو بپردازیم که مختصری از آن در ادامه ارائه می‌گردد.

 

وی در ابتدا با بیان اینکه نمایشگاه "ریتم فریاد" برگرفته از مجموعه "فریاد" شامل آثار حجمی تلفیقی است، اظهارکرد: این آثار در واقع نمایش تمثیلی از عالم و کالبد انسان و گاهی نمادی از تخیل است.

 

زاهدیان گفت: این مجموعه به طور کلی حکایت داستانی کوتاه است که در بیشتر آثار فکر یا پیامی اخلاقی، عرفانی و اجتماعی را بیان می‌کند.

 

وی هدف از خلق این مجموعه زیبا را استفاده از تمثیل برای بیان مضامین اجتماعی انسان‌های هم عصر خود عنوان کرده و افزود: به طور کلی القای اندیشه‌های سنتی و اندیشه‌های مدرن، گاهی نمادهایی از تصورات و آرزوهایی است که از ذهن نسبت به محیط و اجزای جهان هستی سرچشمه گرفته و یا شاید نمودی از واکنش‌های آدمی نسبت به چیزی که به آن آگاهی ندارد، باشد.

 

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه "«ریتم فریاد" عصر روز شنبه سی ام دیماه باحضور هنرمندان و علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در محل نگارخانه  استاد "محمود زنگنه" مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی  برگزار و این نمایشگاه به مدت شش روز تا عصر پنجشنبه پنجم بهمن ماه ادامه داشت.

 

این هنرمند خوش ذوق همدانی با اشاره به استقبال مناسب علاقمندان از نمایشگاه خو،د گفت: اگر چه استقبال کم یکی از موضوعاتی است که همواره در خصوص نمایشگاه‌های هنری مطرح می‌شود اما خوشبختانه دومین نمایشگاه "ریتم فریاد" با استقبال بیشتر هنرمندان روبه رو شد. 

 

وی افزود:  اغلب مردم شهر ما اطلاعات چندانی از هنرهای تجسمی نداشته و بالطبع آن هم تمایلی به بازدید از گالری‌های هنری را ندارند و به همین علت نمایشگاه‌های عمومی با دیدگاهی هنری، می‌تواند این ذهنیت را اصلاح کند و حتی قشر بیشتری از جامعه را با هنر آشتی دهد.

 

زاهدیان با بیان اینکه البته گاهی نوع سوالات بازدیدکنندگان  در این نمایشگاه نشان دهنده اشتیاق آنها به هنر نیز بوده است.اظهارکرد: استفاده از متریال جدید در آثار موجب علاقه بیشتر مردم به این نوع برخورد و ایجاد دیدگاهی سمبلیک و نمادین  شده است.

انتهای پیام / 92

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان