اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. بهمن 1396 - 19:00   |   کد مطلب: 28323
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از پرداخت بخشی از معوقات کارکنان شرکت کیان کرد ملایر خبر داد.
کیان کرد ملایر

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا،منطقه همدان اظهارکرد: پیرو جلسات گذشته نمایندگان ملایر با رئیس بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین تذکر اینجانب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور و مسئولین اجرایی کشور امروز حقوق یک ماه کارکنان شرکت کیان کرد پرداخت و بخشی نیز به ماه‌های بعدی موکول می‌شود.

وی با اشاره به  تذکر شفاهی اخیر خود خطاب به رئیس جمهور، افزود: حدود 200 نفر از کارگران شرکت کیان کرد ملایر 6 ماه است که حقوقی نگرفته و 2 سال است که عیدی دریافت نکرده‌اند.

نماینده مردم ملایر بیان کرد: حدود 2 سال است که 40 نفر از کارگران شرکت کیان وینسا به دلیل عدم تسریع در رسیدگی پرونده مربوطه توسط بانک مرکزی کاملا از کار بیکار شده‌اند.

وی افزود: نمایندگان ملایر حدود یک سال پیش تاکنون در این زمینه با رئیس بانک مرکزی مکاتبه کرده‌اند ولی سیف هیچ اقدامی انجام نداده و حتی در حد یک سطر هم پاسخی به این مکاتبات نداده است.

آزادیخواه تصریح کرد: درخواست ما این است که به وضعیت کارگران کیان کرد که دچار مرگ تدریجی شده اند، رسیدگی عاجل صورت گیرد.

نماینده مردم ملایر با اشاره به تذکر خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیز گفت: دو شرکت بافتینه و بافتسان که حدود 500 نیروی کار دارند به دلیل ثبت سفارش سفارشی تولیدات مشابه از کشورهای همسایه در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند لذا از وزیر مربوطه می خواهم دستور رسیدگی عاجل بدهند و مقابل آنها بایستند.

در ادامه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: حل مشکل های واحدهای صنعتی و تولیدی مانند کیان کرد، نیازمند هماهنگی‌های میان بخشی و جلب حمایت نهادهای تصمیم ساز است.

محمد کاظمی افزود: امروز در نشست خود با معاونت نظارت بانک مرکزی ضمن انعکاس دغدغه کارکنان مجموعه‌های صنعتی و تولیدی شهرستان به ویژه کارخانه کیان کرد به همراه حیدری، به بررسی زوایای مختلف حقوقی و اعتباری این مجموعه پرداختیم.

وی تصریح کرد: حساسیت موضوع پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان مجموعه کیان کرد و به تبع آن انعقاد نشست اخیر همکارم آزادیخواه، با ریاست کل بانک مرکزی و صدور دستورات لازم جهت پیگیری موضوع از سوی سیف، لزوم پیگیری کارشناسی مسأله را برجسته ساخت.

کاظمی خاطرنشان کرد: در جلسه دو ساعته امروز خود با حیدری، رفع مشکلات بانکی سرمایه گذار کارخانه کیان کرد و به تبع آن حل مشکلات کارکنان و کارگران این واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفت و راهکارهای رفع مشکلات حقوقی پیش آمده معین گردید.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اخیر و نشست امروز نماینده ملایر با معاون نظارت بانک مرکزی، گام‌های اصلی در رفع این مشکل برداشته شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان