اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. بهمن 1396 - 20:02   |   کد مطلب: 28301
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری با سود بانکی ۱۸ درصدی رونق اقتصادی به دنبال ندارد گفت: هیچ‌گونه افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۷ انجام نمی‌گیرد.
سود بانکی

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد کاظمی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان همدان اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه سنگینی در حوزه اقتصاد کشور دارد که باید موفق ظاهر شود.

وی عنوان کرد: در شرایطی که فضای بین‌المللی با انتخاب بد رئیس‌جمهور امریکا بد رقم خورده است و با اجرای بد برجام از سوی آن، اقتصاد کشور را نیز تحت الشاع قرار داده است لذا باید با حرکت منسجم به سمت پیشرفت برویم.

کاظمی بیان کرد: مردم ما همه اعمال را زیر نظر دارند و تحلیل می‌کنند و ممکن است که نارسایی‌هایی در برخی بخش‌های دولتی شاید در حدود 2 درصد وجود داشته باشد اما همین نارسایی‌های کوچک توسط دشمنان ما بزرگ‌نمایی شده و در فضای مجازی منجر به دروغ‌پراکنی شده و این موارد سبب می‌شود که مردم فکر کنند در بخش دولتی به‌صورت ساختاری فساد وجود دارد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی به ندرت می‌توان افرادی را یافت که در رأس بوده و تخلفی کرده و این تخلف منجر به صدور حکم شود افزود: اما همین موارد ذهنیت مردم را درگیر می‌کند و با این شرایط هرچند هر سازمانی به سهم خود باید تلاش کند، اما  وظیفه وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان گلوگاه کنترل این مسائل بسیار سنگین است.

کاظمی در مورد مشکلات حوزه گمرک گفت: در حوزه گمرک در گذشته خوش‌نامی‌هایی نبوده است، اما خوشبختانه در دولت یازدهم و در زمان ریاست کرباسیان وزیر فعلی اقتصاد در گمرک کشور، سامانه جامع گمرک راه‌اندازی شد و اقدام بسیار مؤثری برای مبارزه با قاچاق انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال در بودجه 97 در بخش درآمدهای مالیاتی افزایشی انجام نگرفته است افزود: با هر عوارضی که دولت پیشنهاد داد، مجلس به خاطر شرایط کشور و مردم آن را به تصویب نرساند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث مالیات باید تمامی تلاش‌ها به سمتی پیش برود که فرار مالیاتی‌ شناسایی‌شده و درعین‌حال با خوش‌حساب‌ها نیز مساعدت شده و همراهی لازم انجام بگیرد.

کاظمی با بیان اینکه باید در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار تلاش بیشتری انجام گیرد عنوان کرد: در امر سرمایه‌گذاری باید شرایطی فراهم باشد که سرمایه‌گذار با آسودگی خاطر به میدان بیاید. پیشنهاد می‌کنم در حوزه سرمایه‌گذاری در استان هر هفته جلسه‌ای بابت تصمیم‌گیری نهایی برای یک سرمایه‌گذاری یا بیشتر تشکیل شود و ادارات درگیر در این حوزه یکجا به تصمیم و اجرای واحد برسند.

وی با بیان اینکه در حوزه بانکی مردم و بانک ها هیچ یک از هم رضایتی ندارند اظهار داشت: این نارضایتی باید به گونه‌ای برطرف شود و فضای تعاملی در درجه نخست ارتباط شکل گیرد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:  امروز سرمایه‌گذاری با نرخ 18 درصد نه منجر به تولید بهتر می‌شود و نه توان رقابت با کالای چینی را دارد بر این اساس باید در این حوزه راهکاری اندیشیده شود.

کاظمی عنوان کرد: در بخش یارانه‌ها دولت پیشنهاد داده است 33 میلیون نفر یارانه دریافت نکنند، لذا در این حوزه، مجلس به دولت مجوز کلی داده است که با بررسی وضعیت خانواده‌ها و درآمدهای آنان این اقدام را انجام دهد اما درعین‌حال افرادی که نیازمند به دریافت هستند نیز ثبت‌نام شوند.

وی افزود: اما در این حوزه خانواده‌هایی که از درآمد پایین برخوردارند، کمیته امداد و بهزیستی این یارانه را دریافت می کنند و این وضعیت در شرایطی رخ می‌دهد که مجلس اجازه افزایش حامل‌های انرژی را به دولت نداد، لذا با توجه به منابع محدود دولت باید افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند از این حوزه حذف شوند.

کاظمی اعلام کرد: در بودجه 97 مصوب شده است که بدهی دولت به پیمانکاران و همچنین بدهی پیمانکار به سیستم بانکی تهاتر شود تا بدین‌وسیله هم رونق تولید ایجاد و علاوه بر آن بدهی پیمانکار تسویه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان